گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – یک‌شنبه 24 اردیبهشت ماه؛

رنگ سبز به معاملات بورس تهران بازگشت/ رشد 57 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 24 اردیبهشت 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بورس تهران امروز از ابتدا با تقاضای بالایی نسبت به روز گذشته همراه بود و نمادهای بزرگ بازار مخصوصاً در گروه پالایشی و فلزات اساسی در دامنه مثبت بالا معامله می‌شدند و تقاضای بالا تا انتهای معاملات در اغلب صنایع ادامه دار بود. از طرفی، ارزش صفوف خرید در بازار امروز به بیش از 2 هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها در 85,6 درصد از کل خریدهای امروز مشارکت داشتند در حالی که سهم آن‌ها از کل فروش به 79 درصد افت کرده است. در واقع، امروز برای اولین بار بعد از یک هفته ارزش صف خریدها از صف فروش ها بالا رفت.

از سوی دیگر، گروه‌های خودرو، فرآورده نفتی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله یک هزار و 968 میلیارد تومان، 819 میلیارد تومان و 730 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 71 هزار و 880 واحد رشد داشت و به 2 میلیون و 285 هزار و 904 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 13 هزار و 752 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 748 هزار و 603 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 54 هزار و 992 واحدی، رقم یک میلیون و 685 هزار و 401 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«فملی»،«فارس»،«شپنا»،«کگل»،«شبندر»و«کچاد» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «تپمپی»،«سخوز»،«ثبهساز»،«قرن»و«دتماد» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «ثشاهد»،«تکنو»،«خلنت»،«دزهراوی»و«لابسا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *