گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 26 فروردین؛ ثبات نسبی قیمت‌ها در اولین روز هفته/ خبری از تقاضا نیست

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد از ثبات نسبی قیمت‌ها در اولین روز هفته حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز در حالی نرخ ارز نوسان چندانی نداشته و مانند چند روز گذشته در کانال 50 تا 51 هزار تومان خرید و فروش شده که آخرین خبرها از بازار آهن حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها در بیشتر مبادی فروش است.

در این میان، در هفته گذشته قیمت فولاد تحت تاثیر کاهش قیمت مواد اولیه به خصوص در مورد آهن اسفنجی کاهشی بود اما نگاهی به معاملات امروز بورس کالا نشان می دهد کاهش قیمت آهن اسفنجی ناشی از وصل شدن مجدد گاز کارخانه ها متوقف شده به طوری که در این معاملات 270 هزار تن آهن اسفنجی با میانگین قیمتی 32 هزار و 208 ریال فروخته شد. البته عرضه شمش بدون تقریبا بدون مشتری باقی ماند که این موضوع نیز سیگنال ثبات یا کاهش قیمت‌ها به بازار می دهد.

همچنین خبرهای سیاسی این چند روزه با فاصله گرفتن از موضوع برجام حول ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس می گردد؛ موضوعی که بازار ارز تاکنون به آن واکنش مثبت داده است. امروز هم در خبرها عنوان شده که قرار است رئیس جمهور ایران به امارات سفر کنند و پادشاه عمان هم به تهران می آید. این  گونه اخبار سبب ادامه خوش بینی بازار ارز به تحولات سیاست خارجی شده است.

در بازار جهانی هم که خبری از افزایش قیمت‌ها نیست، قرار است به زودی فدرال رزو افزایش بهره 0.25 را اعلام کند که این تصمیم در کوتاه مدت سبب کاهش اقبال کامودیتی ها خواهد شد. نکته قابل توجه اینکه این تاثیرات کوتاه مدت خواهد بود.

به هر حال، فعلا روی کاغذ دلیلی برای رشد قیمت‌ها حداقل در کوتاه مدت وجود ندارد اما بحث خاموشی ها و گرمای هوا از متغییرهایی است که باید در میان مدت به آن دقت کرد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز شنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد اکثر شرکت‌ها ثابت گزارش شده و فقط در دو شرکت از 650 تا 1600 تومان کاهش قیمت مشاهده می شود.

همچنین نرخ محصولات نبشی و ناودانی اکثر شرکت ها بدون تغییر اعلام و فقط در دو شرکت از 500 تا 2000 کاهش قیمت مشاهده شده است.

علاوه بر این، در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات ثبات قیمتی تجربه کرده‌اند، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 700 هزار تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

در همین حال، در بازار پروفیل شاهد کاهش قیمت محصولات اکثر شرکت‌ها بودیم و قیمت محصولات سه شرکت هم از 1000 تا 2700 تومان کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *