تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 10مهر؛ مواضع فولادی چین و روسیه فاصله دارند/ تاثیر احیای برجام بر بازار فولاد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از تاثیر احیای برجام بر بازار فولاد حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با نرخ ۴۹ هزار و ۶۳۰ تومان در بازار معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته ثبات نسبی داشته است. کاهش نوسانات در بازار ارز باعث کاهش تنش در بازار فولاد نیز شده است.

در معاملات امروز میلگرد شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. در بازار نبشی و ناودانی هم قیمتها ثابت ماند و با همان نرخ روز گذشته معامله شد. بازار تیرآهن و پروفیل اما با نوساناتی همراه بود.

در عین حال، به نظر می‌رسد یکی از عوامل کاهش تب قیمت دلار اخبار مربوط به مذاکره است. ایران اعلام کرده به توافق هسته‌ای پایبند بوده و هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده است.

همچنین خبرهای مربوط به آزادسازی ارز ایران که در کره جنوبی بلوکه شده بود نشان می‌دهد کشورهای غربی به خصوص آمریکا نیز تمایل به توافق دارند. توافقی که شاید منطقه را متحول کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای غربی بر این باورند نزدیکی دو کشور تحریم شده به هم می‌تواند برای غرب چالش‌هایی را به همراه داشته باشد و اینگونه عنوان می‌شود که با تشدید تحریم‌ها علیه مسکو، توافق با تهران دور از ذهن نیست. این موضوع تاثیر زیادی بر بازار فولاد ایران می‌گذارد؛ از کاهش هزینه صادرات گرفته تا بازگشت ارز در پیام‌رسان‌های رسمی.

البته روسیه امروز اعلام کرد کشورهای غربی زمستان پر جالشی را پشت سر می‌گذارند. به این دلیل که اگر تحریم‌ها علیه مسکو افزایش یابد این کشور معادله صادرات گاز خود را تغییر خواهد داد و آلمان بیشترین آسیب را در بخش فولادی می‌بیند. سال گذشته آلمان با افزایش هزینه‌های تولید روبه‌رو بود. ایران نیز به دلیل کمبود گاز چارش‌هایی را پشت سر گذاشت که انتظار می رود با راه‌اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی این مشکل امسال کم‌رنگ‌تر شود.

چین نیز اعلام کرده آماده صادرات بیشتر فولاد است که این موضوع خبر خوبی برای کشورهای فولادساز منطقه نیست. همچنین همکاری روسیه و‌ چین در بخش‌های نفتی نتوانسته مواضع دو کشور را در زمینه فولاد نزدیک کند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می دهد

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *