جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 اردیبهشت 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران نیازمند مصوبه مجلس

وزیر کشور تاکید کرد: اجرایی شدن موضوع تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران نیازمند مصوبه مجلس است اما به این دوره مجلس نمی‌رسد و در دوره بعدی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران نیازمند مصوبه مجلس اخبار

به گزارش فولادبان؛ احمد وحیدی در نخستین شورای اداری استان تهران در سال ۱۴۰۳ گفت: استان تهران بسیار بزرگ است و کنترل آن گاهی بر اساس تقسیمات کشوری مورد توجه قرار می‌گیرند که ابزاری برای اداره و رسیدگی بهتر است. ما در تهران توازن خوبی نداریم. در برخی شهرها نرخ رشد خوب است و در برخی دیگر نه، لذا رسیدگی به این شهرها ضروری است. تقسیمات کشوری از تمرکز گرایی جلوگیری می‌کند و امکان رسیدگی بهتر به نقاط کمتر برخوردار را فراهم می‌کند و باعث می‌شود جمعیت به سمت تهران هل داده نشود.

وی افزود: مدتی است تشکیل استان غربی و شرقی برای تهران مطرح شده و این در حالیست که سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت، بهبود و رفاه برای همه شهروندان است. اگر این موضوع می‌تواند به بهتر اداره شدن کمک کند دولت از آن مضایقه‌ای ندارد. غرب استان تهران حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد که بیشتر از بسیاری از استان‌های کشور است. لذا برای بهتر اداره شدن از همه فرصت‌ها استفاده خواهیم کرد. بی تردید جای هیچ نگرانی نیست و به عنوان یک آورده مهم به این موضوع نگاه می‌شود. در حالیکه برای دولت هزینه اضافه دارد اما می‌خواهد ایجاد عدالت محقق شود. این موضوع در دستور بررسی است و قطعا مصوبه مجلس را می‌خواهد که به این دوره مجلس نمی‌رسد و در دوره بعدی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وزیر کشور تاکید کرد:‌ این موضوع نباید دغدغه باشد و برای اداره بهتر مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر در مورد انتقال پایتخت از گذشته موضوعاتی مطرح بوده که این هم جز موضوعات کارشناسی است که باید بررسی شود ولی جزو موضوعات فوری نیست و هزینه بسیار زیادی را نیز به همراه دارد.
وزیر کشور با اشاره به موضوعات مربوط به حوزه بحران نیز گفت: قطعا حادثه خبر نمی‌کند لذا در حوزه مدیریت بحران، سه مسئله سازه‌های ناپایدار، پسماند و حمل و نقل عمومی جزو موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در حوزه سازه‌های ناپایدار بر اساس شیوه نامه وزارت کشور باید اقدامات لازم صورت بگیرد. در حوزه حمل و نقل نیز برقی سازی در شهر تهران آغاز شده ولی‌ باید در سطح استان تهران نیز موضوع به صورت جدی دنبال شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors