جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 24 اردیبهشت 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس دیوان محاسبات کشور هشدار داد:

آغاز مسابقه‌ دستگاه‌های دولتی برای تبدیل 2.5 درصد از منابع اعتبارات عمرانی را به اعتبارات جاری

آغاز مسابقه‌ دستگاه‌های دولتی برای تبدیل 2.5 درصد از منابع اعتبارات عمرانی را به اعتبارات جاری اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش فولادبان، سیداحمدرضا دستغیب با تاکید بر اینکه باید حساب‌های دستگاه‌های دولتی در خزانه کشور متمرکز شود، اظهار داشت: در مقابل این طرح برخی مدیران‌عامل بانک‌ها مقاومت می‌کنند به گونه‌ای که برخی از دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های دولتی 1581 فقره حساب خارج از خزانه و خارج از دستگاه‌های نظارتی در بانک‌ها دارند.

وی گفت: باید انضباط مالی و شفافیت در دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود و این شفافیت می‌تواند به صندوق توسعه ملی هم کمک کند رابطه نفت و بودجه باید شفاف شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور همچنین گفت: یک مسابقه‌ای در دستگاه‌های دولتی ایجاد شده است که 2.5 درصد از منابع اعتبارات عمرانی را به اعتبارت جاری تبدیل کنند.

دستغیب اظهار داشت:‌ در حالی که برخی دستگاه‌های دولتی اصرار دارند که از منابع صندوق توسعه ملی استقراض کنند اما وقتی دقت می‌کنیم این منابع در حساب آنها چندین ماه رسوب پیدا می‌کند. یعنی اینکه نیاز واقعی نبوده است و باید نسبت به تسهیلات صندوق توسعه ملی نظارت و رصد داشته باشیم.

وی گفت: مشکلاتی که در مورد صندوق توسعه ملی وجود دارد به مشکلات بودجه کشور برمی‌گردد که شفاف نیست و رابطه نفت و بودجه درست نشده است باید اصلاح ساختار بودجه انجام شود که مشکلات بودجه به صندوق توسعه ملی تحمیل می‌شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: هر روز جلسات هیأت عمومی دیوان محاسبات کشور برای تفریغ بودجه برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی و دولت نسبت به بودجه‌های مصرفی پاسخگو هستند.

به گفته دستغیب، بسیاری از موارد وجود دارد که نیاز به اصلاح ساختار بودجه دارد و اشکال کار اکثر دستگاه‌ها از مشکلات بودجه شروع می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors