گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت قراضه صادارتی به چین سقوط کرد+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از عدم حضور پررنگ خریداران قراضه چین به دلیل چشم‌انداز نامعلوم بازار محصولات نهایی فولادی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت قراضه صادارتی به چین در یک هفته اخیر به دلیل حساسیت فعالان بازار نسبت به چشم‌انداز نامشخص بازار محصولات نهایی این کشور کاهش یافت.

در این راستا، قیمت میلگرد داخلی چین به دلیل افت تقاضا و داده‌های صنعتی نامطلوب، با شیب تندی سقوط کرد و کمترین قیمت را از اواخر سال 2022 به ثبت رساند.

علاوه بر این، در طول هفته گذشته با توجه به تداوم تفاوت قیمتی زیاد میان پیشنهاد خریدار و فروشنده، تمایل به واردات محموله نیز تا حدود زیادی کاهش یافت.

در همین حال، قیمت پیشنهادی قراضه سنگین ژاپنی در طول هفته، در بازه 440 تا 450 دلار به ازای هر تن cfr چین گزارش شد که این بازه قیمتی در مقایسه با هفته گذشته، 10 تا 15 دلار به ازای هر تن کاهش نشان می‌دهد ولی با این‌ حال، این قیمت برای بسیاری از خریداران چین، گران است.

نماینده یک کارخانه در شمال چین در این باره بیان کرد: بازار فولاد ژاپن در طول این هفته به دلیل کاهش تقاضای صادارت، نزولی گزارش شد. با این حال، قیمت قراضه و میلگرد در بازار داخلی چین در روندی نزولی به سر می‌برد که بدین معنی است تفاوت میان قیمت مطلوب خرید و فروش برای قراضه صادراتی ژاپن، هنوز بالاست.

بسیاری از فعالان بازار برآورد کردند که بالاترین بازه قیمتی برای قراضه سنگین ژاپن در بازه 410 تا 420 دلار به ازای هر تن cfr چین بود.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، شاخص قیمت قراضه، فولاد بازیافتی سنگین، cfr شمال چین 415 دلار به ازای هر تن بود که این نرخ حاکی از افت 2.06 درصدی نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته قبل با قیمت 423.75 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین قیمت قراضه سنگین فولادی، بازار داخلی، تحویل به کارخانه چین در بازه 3 هزار و 80 یوآن تا 3 هزار و 170 یوآن (447 تا 460 دلار) به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته، ثابت گزارش شد.

یک تحلیل‌گر در بازار پکن در این باره مطرح کرد: بازار فیوچرز محصولات نهایی فولاد در طول این هفته، بی‌ثبات گزارش شد، بنابراین عرضه‌کنندگان قراضه بازار داخلی محتاط بودند. حجم قراضه وارداتی به کارخانه‌ها مطلوب بود، زیرا عرضه‌کنندگان داخلی برای پیشگیری از خطر افت قیمت‌ها، به صورت فعالانه محصولات خود را به فروش می‌رساندند. در همین حال، کارخانه‌ها به دلیل کاهش تقاضای محصولات نهایی فولادی، با سرعت کمتری محصولات خود را می‌فروختند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *