افت شاخص کل بورس و ناکامی در رسیدن به 1.6 میلیون واحد

شاخص کل بازار سرمایه پس از برگزاری مجامع شرکت‌ها و تقسیم آن‌ها همچنان در حالت نزولی قرار دارد.

به گزارش فولادبان، شاخص کل بازار سرمایه امروز هم در رشد ناکام ماند. تحرکات و خرید و فروش‌ها در بازار سرمایه  امروز بیشتر تحت تأثیر خبر اصلاح پیش‌نویس قانون بورس اوراق بهادار قرار گرفته بود. از طرفی افزایش 0.11 درصدی نرخ بهره بانکی و رسیدن آن به 20.68 درصد باعث شد تا اکثر فعالان این بازار به فروش سهام و خروج نقدینگی روی آورند. علاوه بر این برخی از کارگزاری‌ها هم با اختلال در سامانه معاملاتی خود روبه‌رو شده بودند که حجم نسبتا پایین معاملات این مسئله را مشخص می‌کرد.

به هر حال، شاخص کل بیشتر تحت تأثیر فروش قرار داشت و از اواسط معاملات یعنی با بازگشایی بازار ارز این فشار فروش بیش از پیش شد و تا انتهای معاملات یک‌هزار و 770 واحد افت کرد و روی یک میلیون و 545 هزار و 968 واحد متوقف شد، اما شاخص کل هم‌وزن با فشار فروش پایین‌تر همراه بود و بر خلاف جهت شاخص کل حرکت کرد. این شاخص با رشد 182 واحدی همراه بود و در نقطه 425 هزار و 365 واحدی ایستاد. شاخص فلزات اساسی نیز مانند نماگر اصلی بورس 4 هزار و 784 واحد ریزش داشت و به یک میلیون و 144 هزار و 595 واحد رسید.

نمادهای «سآبیک»، «وبملت»، «نوری»، «شستا»، «شپنا» «خزامیا» و «خگستر» بیشترین تراکنش را در معاملات امروز به خود اختصاص دادند. نمادهای «نوری»، «میدکو»، «شپنا» و «فملی» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «مبین»، «پارس» و «وبملت» تأثیر مثبت در روند حرکتی شاخص داشتند.

نمادهای فولادی در طول معاملات امروز بیشتر تحت فشار عرضه بودند، اما نمادهای «فپنتا»، «فنورد»، «فسازان» بیشترین افت قیمت را در سهام خود تجربه کردند. در این میان، نماد «کویر» یک رشد مناسب داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *