Please use a valid API Key کاهش شدید عرضه محصولات کلیدی/اسفنجی۴۱ درصد و ورق فولادی ۸۸ درصد افت عرضه داشتند - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
براساس تحلیل هفتگی بورس کالا؛

کاهش شدید عرضه محصولات کلیدی/اسفنجی۴۱ درصد و ورق فولادی ۸۸ درصد افت عرضه داشتند

معاملات بورس کالا نشان می‌دهد از ۲ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۵۷۲ تن محصول فولادی عرضه‌شده در بورس، یک میلیون و ۶۹ هزار و ۹۸۸ تن یعنی حدود ۳۸ درصد به فروش رفتند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، معاملات بورس کالا نشان می‌دهد از ۲ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۵۷۲ تن محصول فولادی عرضه‌شده در بورس، یک میلیون و ۶۹ هزار و ۹۸۸ تن یعنی حدود ۳۸ درصد به فروش رفتند. این درحالیست که میزان تقاضا برای هفته جاری یک میلیون و ۶۶۵ هزار و ۱۳۸ تن به ثبت رسیده است.

در هفته جاری محصول آهن اسفنجی در مجموع ۲۴۷ هزار تن عرضه شد که نسبت به هفته گذشته ۱۷۸ هزار تن یعنی ۴۱٫۸ درصد کمتر است. همچنین با وجود تقاضای ۲۸۷ هزار و ۸۵۰ تنی، ۲۳۱ هزار و ۲۵۰ تن آن یعنی بیش از ۹۳ درصد را به فروش رساند. قیمت میانگین معاملات این محصول ۱۳ هزار و ۲۷۲ تومان بود که نسبت به هفته گذشته حدود ۵۰۰ تومان افت داشت. از طرفی، آهن اسفنجی در هفته جاری رقابت ۰٫۴ درصدی را به ثبت رساند که میزان آن از هفته گذشته کمتر است.

شمش فولادی نیز با ۳۱۶ هزار و ۵۴۱ تن عرضه و تقاضای حدود ۲۷۵ هزار و ۳۰۰ تن، در نهایت توانست ۱۳۹ هزار و ۹۷۵ تن را به فروش برساند. این محصول با قیمت میانگین ۲۱ هزار و ۴۷۸ تومان در هفته جاری، رقابت ۴٫۵ درصدی را تجربه کرد.

محصول میلگرد در هفته پنجم بهار ۲۶۹ هزار و ۸۱۵ تن عرضه داشت. همچنین این محصول تنها ۴۷ هزار و ۸۷۵ تن تقاضا را به ثبت رساند که در نهایت ۳۵ هزار و ۸۶۱ تن آن را با میانگین ۲۶ هزار و ۳۸۱ تومان به فروش رساند.

از طرفی، معاملات انواع ورق در بورس کالا ۴۹ هزار و ۷۵۰ تن عرضه داشت که با ۳۷۱ هزار و ۴۳۴ تن و یا ۸۸ درصد کاهش عرضه، انواع ورق در بورس توانست ۲۸ هزار و ۱۰۰ تن فروش را به ثبت برساند و همچنین حدود ۵۶ درصد آن معامله شد.

همچنین، برای گندله عرضه بیشتری نسبت به هفته گذشته یعنی ۶۷۲ هزار تن به ثبت رسید که نسبت به هفته گذشته ۲۲ هزار تن بیشتر بود. بر همین اساس، این محصول با تقاضای ۶۵۱ هزار تنی، حدود ۳۷۹ هزار تن را به قیمت میانگین ۵ هزار و ۱۸۰ تومان در هر کیلوگرم به فروش رساند.

وضعیت کنسانتره نیز به همین منوال بود و برای ۵۲۰ هزار و ۸۰۰ تن، ۲۸۰ هزار تن تقاضا را به ثبت رساند که در نهایت تنها ۲۱۰ هزار تن آن به فروش رفت. ناگفته نماند این محصول نسبت به هفته گذشته ۸۱ هزار و ۵۰۰ تن حجم کمتری در عرضه تجربه کرده است.

نبشی و ناودانی در معاملات هفته جاری بورس کالا به ترتیب ۳ هزار و ۸۷۰ تن و ۲ هزار و ۵۵۰ تن عرضه داشتند که نبشی ۲۴ درصد و ناودانی ۱۲ درصد را به فروش رساندند. ناگفته نماند هر دو محصول در هفته جاری رقابت ناچیزی در قیمت پایه و میانگین داشتند.

همچنین انواع تختال در هفته جاری عرضه ۷۰ هزار تنی ثبت کرد که در نهایت با ۴۶ هزار تن تقاضا، تنها ۲۶ هزار تن با قیمت پایه و میانگین ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رفت.

کاهش شدید عرضه محصولات کلیدی/اسفنجی۴۱ درصد و ورق فولادی ۸۸ درصد افت عرضه داشتند اخبار

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors