جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

اعتراض صنعت فولاد انگلستان به هزینه‌های بالای انرژی

فولادساز انگلیسی British Steel با اعتراض به هزینه‌های بالای انرژی در این کشور اعلام کرد صنعت فولاد انگلستان در مقایسه با برخی از همتایان اروپایی خود در یک نقطه‌ضعف فزاینده قرار گرفته است.

به گزارش فولادبان،پلاتس طی گزارشی اعلام کرده که بریتیش استیل، متعلق به گروه Jingye چین، تولید خود را در سطح عادی حدود 3 میلیون تن در سال حفظ می‌کند، اما افزایش‌های عظیم و بی‌سابقه قیمت انرژی، تولید فولاد را در ساعات خاصی از روز غیرممکن می‌سازد که با نزدیک شدن به زمستان و زمان افزایش تقاضای انرژی، قیمت‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی بدتر شود.در ماه آوریل قیمت برق 50 پوند به ازای هر مگاوات ساعت بود اما در حال حاضر قیمت برق به 2500 پروند رسیده است.

قیمت عمده‌فروشی گاز و برق در تابستان امسال در سراسر اروپا به دلیل ذخایر ذخیره‌سازی پایین، رقابت با آسیا برای محموله‌های LNG و نگرانی‌های مربوط به عرضه روسیه، به شدت افزایش یافته است.

انگلستان به دلیل وابستگی زیاد به گاز برای تولید برق و همچنین گرمایش خانگی تحت فشار خاصی قرار گرفته است. قیمت گاز بریتانیا 83 درصد از 1 آگوست افزایش یافته است.

UK Steel، نهاد تجاری فولادسازان انگلستان هم از دولت خواسته شکاف رقابت بین فولادسازان بریتانیایی و اروپایی را برطرف کند.

کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی بریتانیا به صراحت اعلام کرده است که ما این وضعیت را به شدت زیر نظر داریم و اطمینان داریم که امنیت عرضه دلیلی برای نگرانی صنعت فولاد نیست. ما مصمم هستیم آینده‌ای رقابتی برای صنعت فولاد انگلستان ایجاد کنیم و در سال‌های اخیر از آن حمایت گسترده‌ای کرده‌ایم، از جمله بیش از 600 میلیون پوند برای کمک به هزینه‌های انرژی و حفاظت از مشاغل کرده‌ایم.

بریتانیا سالانه حدود 7 میلیون تن فولاد خام تولید می‌کند که حدود 70 درصد نیاز سالانه این کشور است.

گرت استیس، مدیرکل فولاد انگلستان خاطرنشان کرد: حتی در بازار جهانی که قیمت فولاد در آن قوی است، تولید فولاد در برهه‌های خاص در زمان مقرر غیراقتصادی است.
قیمت‌های فولاد انگلستان در اواخر ماه ژوئن به بالاترین سطح خود در چند سال اخیر رسید زیرا تقاضا به سرعت از رکود ناشی از کرونا در سال 2020 بهبود یافت و سپس اندکی کاهش یافت. قیمت واردات کویل نورد گرم در 17 سپتامبر 905 پوند در هر تن بود که 88.5 درصد از ابتدای سال افزایش یافته است.هزینه‌های برق می‌تواند تا 20 درصد هزینه‌های تبدیل مواد اولیه به فولاد را شامل شود.

UK Steel در بیانیه‌ای از دولت خواست تا کاهش هزینه شبکه به سبک آلمانی/فرانسوی را اعمال کند.

به گفته UK Steel، برای تولیدکنندگان فولاد کوره قوس الکتریکی، قیمت برق 200 پوند/مگاوات ساعت حدود 100 پوند به هزینه تولید یک تن فولاد و حدود 10 درصد به قیمت فولاد فعلی، اضافه می‌کند. چنین هزینه‌های بالایی تولید فولاد را در ساعات اوج، زمانی که قیمت‌ها بیش از 1500 پوند/مگاوات ساعت است غیراقتصادی می‌کند.

تجزیه‌وتحلیل‌ها نشان می‌دهد که اختلاف قیمت برق با شرکت‌های فولادی آلمانی و بریتانیایی در هشت ماه گذشته دو برابر شده است. تولیدکنندگان فولاد انگلستان با قیمت بیش از 35 پوند/مگاوات ساعت نسبت به رقبای آلمانی خود مواجه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors