جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

افزایش هزینه برق، صدای فولادسازان را درآورد

یک کارشناس فولادی گفت: طبق شنیده‌ها، قبض‌ها و نامه‌هایی به فولادسازان ارسال شده مبنی بر اینکه قیمت محاسبه برق آنها از اردیبهشت ۱۴۰۲ رو به بالا اصلاح شده و باید مابه التفاوت آن را پرداخت کنند که قطعا کمر بخش خصوصی را خواهد شکست.

افزایش هزینه برق، صدای فولادسازان را درآورد اخبار

حسام الدین والی در گفتگو با فولادبان در خصوص قطعی برق فولادسازان در تابستان اظهار کرد: برخی شرکت‌های بزرگ و دارای نیروگاه نسبت به فولادی‌های کوچک‌تر از لحاظ زمانبندی، قطعی کمتری داشته و قطعا تولید بیشتری خواهند داشت. از طرفی، با توجه به اینکه در حال حاضر تولید فولاد کشور افزایش یافته؛ اما زیرساخت‌ها بهبود پیدا نکرده و با گذشت هر سال، شرایط سخت‌تر می‌شود که در نهایت بر تولیدات و قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد از خردادماه قطعی برق فولادسازان آغاز شود، گفت: طبق شنیده‌ها، قبض‌ها و نامه‌هایی به فولادسازان ارسال شده مبنی بر اینکه قیمت محاسبه برق آنها از اردیبهشت ۱۴۰۲ رو به بالا اصلاح شده و باید مابه التفاوت آن را پرداخت کنند.

به گفته کارشناس صنعت فولاد، این اقدام در ابتدا تنها برای دو ماه آخر سال ۱۴۰۲ بود و چند روز گذشته، قرار بر این شد که از اردیبهشت ماه سال گذشته مابه التفاوت هزینه برق پرداخت شود که صدای فولادسازان را درآورده است.

والی در ادامه اضافه کرد: به طور مثال اگر هر کیلو وات ساعت به طور میانگین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان باشد، در حال حاضر به یک هزار و ۳۰۰ تومان می‌رسد و بر همین اساس فولادسازان باید مبلغ بیشتری بپردازند. چنین اقدامی قطعا کمر بخش خصوصی را خواهد شکست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند برخی سیاست‌گذاران قیمت را در بازار به صورت دستوری در محدوده‌ای نگه می‌دارند و بر همین اساس، افزایش هزینه‌های تولید کفاف هزینه‌های جاری تولیدکنندگان را نمی‌دهد. در این راستا، برخی از تولیدکنندگان فولادی به دلیل افزایش بیش از حد هزینه‌ها، در حال بررسی برای تعطیلی کارخانجات خود هستند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors