جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چالش‌ها و چشم‌انداز پیش روی صنعت فولاد چیست/ برق تولید گران شد

جلسه تحلیلی بررسی بازار جهانی فولاد، چالش‌ها و چشم‌انداز پیش روی صنعت فولاد در بورس تهران برگزار شد.

چالش‌ها و چشم‌انداز پیش روی صنعت فولاد چیست/ برق تولید گران شد اخبار

 به گزارش فولادبان، در ابتدای نشست توضیحاتی در خصوص وضعیت بازار فولاد جهانی ارائه شد که بر اساس آن، روند تولید فولاد در سال ۲۰۲۳ کاهش داشته و ۵۰ درصد فولاد جهان به دست چین تولید می‌شود. در منطقه نیز پس از کشور ایران، ترکیه و پس از آن عربستان بازار فولاد را در دست دارند. پس از آن عوامل تاثیرگذار جهانی بر عرضه و تقاضای فولاد نیز بیان شد. 

به گفته فعالان حاضر در جلسه تأمین انرژی پایدار و همچنین نرخ برق یکی از مهمترین چالش های پیشروی شرکت های فولادی می باشد. طبق اظهار نظر نمایندگان شرکت هاي فولادی،  به احتمال زیاد هزینه برق فولادسازان از ۶۰۰ تومان به یک هزار و ۲۰۰ تومان رسیده که احتمالا این افزایش هزینه از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد. در واقع با قبوض برق جدید که در زمستان سال گذشته صادر شده است شاهد افزایش هزینه انرژی فولاد سازها خواهیم بود . 

در واقع طبق آخرین جلسات برگزار شده، احتمالا به قیمت برق نسبت به سال گذشته از ۲۳ تا ۳۴ درصد متغیر خواهد بود که البته هنوز موافقتی صورت نگرفته است. 

در ادامه یکی از فعالان فولادی عنوان کرد: وضعیت به گونه‌ای شده که ما از افزایش هزینه برق راضی هستیم به شرط آنکه محدودیت های برق در فصل تابستان به حداقل برسد. به گفته این فعال صنعت‌ در سال گذشته و در فصل تابستان فولادسازها بیش از ۷۵ روز قطعی برق داشته اند که بی سابقه بوده است. 

از طرفی،علیرضا محمدی مدیر سرمایه گذاری هلدینگ فولاد خوزستان اظهار کرد: یکی از چالش‌ها در کنار تامین انرژی، بحث کمبود مواد اولیه است که بر همین اساس، برنامه‌های متنوعی از بهمن ۱۴۰۱ در فولاد خوزستان طرح‌ریزی شده است. در این راستا، فولاد خوزستان با تاسیس شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در دو معدن کوچک مقیاس سرمایه گذاری کرده و پیش بینی می‌شود تا ۳۰ میلیون تن از محل معادن، سنگ خود را تامین کند که البته به طور کامل پاسخگو نخواهد بود. 

وی افزود: همچنین بحث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی در دست اجرا داریم، که با ورود این نیروگاه به مدار شاهد کاهش محدودیت های فصل تابستان خواهیم بود.  

محمدی تصریح کرد: ناگفته نماند از سال مالی ۱۴۰۰ تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ فولاد خوزستان حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن به دلیل قطعی‌ها تولید از دست رفته داشته که حدودا ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی از دست رفته بابت این قطعی‌ها داریم. 

به گفته وی، احتمالا تا پایان سال جاری  در ابر پروژه زمزم ۳ به تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی برسیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors