جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

برای شمش فولادی استاندارد وجود ندارد

مدیرعامل صنعت فولاد شادگان گفت : برای محصول شمش فولادی تاکنون هیچگونه استانداردی در کشور تدوین نشده است ولی استاندارد شمش باید براساس عوامل شیمیایی شامل عناصر تشکیل دهنده شمش و میزان آن و فاکتور فیزیکی شمش از جمله ترک خوردگی و اندازه تدوین شود.

برای شمش فولادی استاندارد وجود ندارد

حسین کهزاد در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: تاکنون شاخص و معیاری برای محصولات فولادی که از آن تلقی استاندارد شود تعریف نشده که بر اساس آن محصولات و کیفیت محصولات فولادی سنجیده شود.

وی ادامه داد: در چند سال اخیرقرار بود استاندارد مشخصی برای فولادسازهای بزرگ مثل مبارکه و خوزستان تدوین شود و حتی از آنها برای تدوین زیرمجموعه های استاندارد کمک گرفته شده است ولی این اتفاق هنوز نهایی نشده و رسمیت پیدا نکرده است .

مدیرعامل صنعت فولاد شادگان تصریح کرد: تدوین استاندارد یکسان برای محصولات فولادی ضروری بنظر می رسد و نبود شاخصی بعنوان استاندارد ، موجب تولید محصولات با کیفیت پایین می شود.

کهزاد گفت: با اطمینان می گویم تاکنون برای محصول شمش فولادی هیچگونه استانداردی در کشورتدوین نشده و از این موضوع اطلاع دقیق دارم.برای تدوین شمش استاندارد بحثهای زیادی شده است ولی این بحثها نتیجه مشخصی نداشته است که بتواند بعنوان شاخص محصولات فولادی به رسمیت شناخته شود.

مدیرعامل صنعت فولاد شادگان تصریح کرد: آنچه که مسلم است این است که شمش استاندارد باید براساس عوامل شیمیایی شمش یعنی عناصر تشکیل دهنده شمش و میزان عناصر و فاکتور فیزیکی شمش از جمله ترک خوردگی و اندازه باید لحاظ شود.

کهزاد با اشاره به اینکه در دیگر محصولات فولادی فاکتورها و شاخصهای استاندارد تفاوت زیادی دارد،گفت : برای تدوین استاندارد بایدشاخص هایی درنظرگرفته شود که محصولات نهایی تولید شده ازشمش را با توجه به شاخص های استاندارد پوشش دهد ودرضمن  محدودیت غیر متعارف برای فولادسازان ایجاد نکند.

وی افزود: همین عوامل موجب تاخیر و چالش هایی در تدوین استاندارد شده است و کمیته های مسئول در این امر مشغول حل و فصل این چالشها شده اند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors