آمادگی وزارت نیرو برای احداث سامانه‌های ۵ کیلو واتی خورشیدی

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: زیرساخت‌های مناسب برای احداث ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلو وات برای خانواده‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی به وجود آمده است.

به گزارش فولادبان، جعفر محمدنژاد سیگارودی اظهارداشت: بخش فنی زیرساخت‌ها که وظیفه سازمانی وزارت نیرو بوده است، با هماهنگی شرکت‌های توزیع در استان‌ها، اقدام به شناسایی خانواده‌های معرفی شده کردند و تایید صلاحیت شده‌ها به نهادهای حمایتی معرفی شدند.

سخنگوی ساتبا گفت: در بخش دیگر، وظایف نهادهای حمایتی وجود دارد که کمیته امداد امام خمینی‏، سازمان بسیج، معاونت روستایی و سازمان بهزیستی، معرفی کننده خانواده ها به بانک هستند. این نهادها آماری به وزارت نیرو فرستادند و برای حدود 10 هزار خانواده که آمادگی احداث این سامانه ها بر روی پشت بام منازلشان وجود دارد با قراردادی که با شرکت های معرفی شده ذیصلاح  از سمت وزارت نیرو دارند، عملیات احداث آغاز خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه های  مقیاس کوچک سازمان انرژی های تجدیدپذیر افزود: در حال حاضر در برخی از استان‌ها نزدیک به 500 سامانه احداث شده و یا نزدیک به احداث، وجود دارد که قراردادهای مشخصی با پیمانکاران دارند اما چیزی که ممکن است این کار را با چالش مواجه کند، محدودیت منابع مالی است که از طریق بانک‌ها در اختیار قرار می گیرد.

محمدنژاد گفت: به عنوان مثال، در یکی از استان‌ها حدود 500 خانوار که از طریق شرکت‌های پیمانکار به بانک معرفی شدند،  هنوز پاسخ مناسبی از بانک‌ها دریافت نکردند.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه های مقیاس کوچک سازمان انرژی های تجدیدپذیر تاکید کرد: وزارت نیرو و سازمان انرژی های تجدیدپذیر، محدودیتی برای عقد قرارداد خرید تضمینی برق با خانواده ها  و خرید برق از این طریق ندارند و در این باره منابع مالی پیش بینی شده است. همچنین سامانه های کوچک مقیاس خانگی، در اولویت پرداخت های ساتبا هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *