در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ روند بازار آهن در سال جدید نزولی خواهد بود

یک فعال فولادی گفت: گفت به احتمال 100 درصد قیمت‌های بازار آهن و دلار در سال 1402، روند نزولی را ثبت خواهد کرد؛ به گونه‌ای که نرخ دلار 40 هزار تومان و میلگرد نیز روی 22 هزار تومان تثبیت می‌شود.

محمدصادق چیت‌ساز در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: در هفته جاری قیمت میلگرد به طور میانگین از 24 هزار و 500 تومان تا 25 هزار و 500 تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در یک روند نوسانی قرار گرفت. البته در حال حاضر گران‌ترین میلگرد بازار با قیمت 25 هزار و 700 تومان از سایر میلگردها ثبت شده است.

وی گفت: در بررسی علل اصلاح قیمت آهن در پایان سال می‌توان به ارسال دستورالعملی مبنی بر عرضه کلیه محصولات در بورس کالا براساس ارز نیمایی و نیز تغییر فرمول محاسبه قیمت آهن اشاره کرد. از طرفی، تأثیر روانی اخبار سیاسی روی بازار از جمله سفر گروسی، نشست حکام، موضع اروپا در قبال سپاه و توافق ایران و عربستان که همگی خروجی مثبتی داشتند، نقش مهمی در فروکش کردن التهابات داشت.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران معتقد است که بخشی از این اصلاح قیمت‌ها را می‌توان به حل مشکل گاز در برخی واحدهای تولیدی، معاملات بورس کالا، کاهش قیمت شمش و افزایش حجم عرضه‌ها نسبت داد.

چیت‌ساز تصریح کرد: در شرایط فعلی، بهترین فرصت برای شرکت‌هایی که قصد فروش جنس خود را دارند، است، چرا که بازار میلگرد در فروردین‌ماه به علت تعطیلی بازار و ماه رمضان، افت قیمت خواهد داشت. بر همین اساس، به احتمال زیاد قیمت‌های بازار آهن و دلار در سال 1402، روند نزولی را ثبت خواهد کرد به گونه‌ای که نرخ دلار 40 هزار تومان و میلگرد نیز روی 22 هزار تومان تثبیت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *