جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن ‌پنج‌شنبه 14 اردیبهشت؛ فولاد در دخل ایران گرانتر از نرخ صادراتی است/ لزوم تغییر سیاست‌های کشف قیمت

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد از روند نزولی دلار و کاهش اندک قیمت برخی مقاطع فولادی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با قیمت ۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار معامله شد که نسبت به روز گذشته کاهش بیش از ۷۰۰ تومانی را نشان می‌دهد. این موضوع باعث کاهش قیمت برخی مقاطع فولادی خصوصا در بخش میلگرد شده است.

البته این کاهش نرخ در بازارهای جهانی نیز وجود دارد و ایران به منظور حفظ بازارهای سنتی خود کالاها را مجبور به عرضه با تخفیف و سود کمتر است. شاخص متال بولتن مربوط به شمش فولاد صادراتی فوب ایران این هفته با افت 3 درصد به کف ۴۷۵ دلار در هر تن رسید که با نرخ مبادله ارزی بانک مرکزی ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان معادل ۱۸ میلیون تومان برای شمش داخلی بوده که اختلاف حدود ۲۲ درصدی در قیمتهای کشف شده بورس کالا را نشان می‌دهد.

هرچند دلار کشف شده برای معاملات فولادی ۴۷ هرار تومان بوده که مسبت به ابتدای سال رشد بیش از ۴۰ درصدی داشته ایت. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی که ایران حساب زیادی برای دلارهای فولادی باز کرده اختلاف قیمت داخل و خارج باعث کاهش صادرات شود و در این صورت بانک مرکزی با چالش مدیریت بازار ارز روبه رو خواهد شد.

امروز هر تن اسلب صادراتی با کاهش 20 دلاری، با قیمت 480 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران نیز با افت 15دلاری، با نرخ میانگین 485 دلار مبادله شد.

علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ 544 دلار به ازای هر تن مبادله شد و اسلب صادراتی این منطقه بدون تغییر، به قیمت 560 دلار در هر تن به فروش رسید.
کارشناسان می‌گویند سیاست‌های کشف قیمت در بورس کالا باید تغییر کند در غیر این صورت صادرات از دست می‌رود.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنج‌شنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثبات بوده است و در یک شرکت 1000 تومان کاهش قیمت مشاهده میشود .

نرخ محصولات نبشی و ناودانی در همه شرکت ها ثبات قیمت مشاهده شده است .

در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را با ثبات اعلام کرد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 300 تومان کاش قیمت مشاهده می‌شود.

در بخش پروفیل در همه بخش ها شاهد ثبات قیمت بودیم .

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors