تاکنون ۱۱.۳ میلیون حساب تجاری معرفی شده اند؛

طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری عملیاتی شد

طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری پس از سه سال عملیاتی شد.

به گزارش فولادبان، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در آیین افتتاح طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری اظهارداشت: در سال ۸۸ که در وزارت اقتصاد فعالیت داشتیم، به این جمع‌بندی رسیدیم که مهمترین مشکل اقتصادی کشور، نظام شناسایی است و در هر موضوع اساسی اقتصادی با این مسأله مواجه هستیم که شناخت دقیقی از فعالیت اقتصادی افراد حقیقی و حقوقی نداریم و در نتیجه دچار خطا و فساد می‌شویم.

وی گفت: هر چه کشور بر موضوع جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی برنامه‌ریزی کند، نتایج بهتری به دست می‌آوریم و این اطلاعات باید در اختیار تصمیم گیران و سیاست‌گذاران قرار گیرد.

وی با اشاره به سرازیر شدن نقدینگی به بازارهای غیرمولد و ارز و طلا، افزود: اگر نظام مالیاتی دقیقی داشتیم، سرمایه به راحتی در بازارهای ارزی، طلا و مسکن جابه‌جا نمی‌شد.

رئیس کل بانک مرکزی از شبکه بانکی خواست همکاری داشته باشند تا رد پولی فعالیت اقتصادی شناسایی شود.

وی تاکید کرد: شفافیت به این معنا نیست که اطلاعات اقتصادی در اختیار هر فردی قرار گیرد اما باید توجه داشته باشیم که دولت محرم است و باید به اطلاعات دسترسی داشته باشد.

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۱۵ بانک به طرح تفکیک حساب تجاری و غیرتجاری متصل شده اند و پنج بانک کشاورزی، ملی، توسعه و تعاون، گردشگری و موسسه نور تست‌ها را انجام داده و متصل خواهند شد و ۱۰ بانک مانده که در حال اقدامات هستند.

وی افزود: تاکنون ۱۱.۳ میلیون حساب تجاری معرفی شده اند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *