نوسانات شدید نرخ دلار با قیمت محصولات فولادی چه کرد؟ / شیب ملایم صعودی قیمت‌ها تا پایان سال ادامه دارد

یک فعال فولادی معتقد است: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، تا پایان سال که تنها دو هفته و اندی باقی مانده است، با شیب ملایمی از روند افزایش قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.

یاسر محبی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه بازار فولاد یکی از مهم‌ترین بازارهای است که بخش زیادی از اقتصاد کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، اظهارداشت: استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات مختلف، رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی متفاوت، مواد اولیه و امثال آن از جمله مواردی هستند که می‌توانند در کارخانه‌های مختلف برای تولید یک محصول فولادی به کار برده شوند.

وی در رابطه با تحلیل وضعیت بازار فولاد در سال 1401 گفت: در سال جاری، نرخ  ارز دچار نوسانات شدیدی شد که این تغییرات نوساناتی در قیمت مقاطع فولادی به وجود آورد. در این راستا، بالا و پایین شدن قیمت محصولات فولادی در بازار آهن‌آلات تحت تاثیر قیمت‌گذاری مواد اولیه مانند سنگ آهن، شمش فولادی، نرخ ارز و دلار از جمله عواملی هستند که با هرگونه تغییر در روند قیمت‌گذاری آنها، بازار فولاد نیز دچار تغییرات خواهد شد.

به اعتقاد این فعال صنعت فولاد، با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، تا پایان سال که تنها دو هفته و اندی باقی مانده است، با شیب ملایمی از روند افزایش قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: با سیاست‌گذاری دولت مبنی بر کاهش تورم، انتظار می‌رود بازار فولاد روند صعودی شارپی را تجربه نکند. در حالت کلی روند قیمت‌گذاری محصولات فولادی و آهن‌آلات بسته به نتایج برجام و انجام مذاکرات خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که روند افزایشی با شیب ملایمی تا پایان سال ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *