قطع 123 روزه انرژِی با فولاد سنگان چه کرد؟/ هدف تولید 55 میلیون تنی فولاد قطعا محقق خواهد شد

یک فعال صنعت فولاد می گوید: برای دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، دولت باید تمهیدات لازم را برای برون‌رفت از چالش‌های کمبود انرژی اتخاذ کند.

علی امرایی درگفتگو با فولادبان، اظهارداشت: صنعت فولاد چه در دراز مدت، چه در کوتاه مدت و هم در سال جاری و در سال آینده با معضلات عدیده ای روبرو است که از مهمترین آنها می توان به بحران انرژی اشاره کرد.

وی با اشاره قطع 123 روزه انرژی در کارخانه فولاد سنگان، گفت: بیشترین معضل و مشکل صنایع فولادی و معدنی موضوع انرژی گاز و برق است که این بحران موجب کاهش ظرفیت‌های تولیدی می‌شود.

مدیرعامل فولاد سنگان در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به افق و چشم انداز تولید 55 میلیون تنی فولاد در 1404 افزود: این برنامه ریزی به عنوان یکی از مهم ترین اهداف سند چشم انداز نیازمند تولید و تامین مواد اولیه لازم برای تحقق این هدف گذاری است.

به گفته وی، از آنجایی که در افق بلندمدت صنعت فولاد تولید مستمر و باکیفیت مواد اولیه شامل کنسانتره و گندله یکی از نقاط کلیدی و پاشنه آشیل توسعه صنعت در آینده خواهد بود، باید قدم‌های محکم تری برای رسیدن به این هدف برداشته شود.

امرایی در پایان با تاکید بر دارا بودن کشور از ظرفیت‌های موجود برای تولید 55 میلیون تن فولاد، تاکید کرد: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های انرژی شاید از حجم تناژ تعیین شده کم شود ولی قطعا به چشم انداز 1404 دست پیدا خواهیم کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *