جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان بررسی شد؛ 

ارتباط مستقیم رکود فولاد با قیمت‌های دستوری 

مدیرعامل سدید شمش خاتم گفت: قیمت فولاد و سیمان امروزه نسبت به سایر اقلام در کشور، ارزان‌تر و به صرفه‌تر هستند؛ اما در شرایط دستوری قرار دارند و می‌توان گفت دلیل رکود در این حوزه، دستوری بودن قیمت‌ها است. 

ارتباط مستقیم رکود فولاد با قیمت‌های دستوری  اخبار

محمد طاهر یاوری در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت رکودی فولاد چین و تأثیر آن در بازارهای ایران بیان کرد: امروزه اتفاقات و مشکلات داخلی و خارجی کشور کاملا فاحش بوده و غیر قابل انکار است. در واقع قیمت داخلی محصولات فولادی کشور دستوری بوده و تولید آن برای فعالان صرفه اقتصادی ندارد. همچنین وضعیت به گونه‌ای شده که فولاد ایرانی در بازارهای جهانی تخفیفات زیادی دارد.

وی ادامه داد: به طور مثال در دوره‌ای قیمت شمش در منطقه ۵۰۰ دلار بود و همان زمان فولادسازان ایرانی این محصول را در بازارهای جهانی با ۱۰۰ دلار تخفیف به فروش می‌رساندند. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد صادرکنندگان این حوزه مشکل خاصی ندارند و محصولاتی مانند آهن اسفنجی، گندله و شمش را به راحتی صادر می‎کنند که با تداوم این روند، احتمالاً به تدریج مواد اولیه ایرانی به مشکل خورده و ارزان می‌شوند.

مدیرعامل سدید شمش خاتم با تأکید بر دستوری بودن قیمت‌ها در بازار، گفت: تولید سالیانه فولاد کشور به ۳۵ میلیون تن رسیده و این درحالیست که نیاز داخلی حدود ۲۰ میلیون تن است. در واقع امروزه حداقل ۱۵ میلیون تن فولاد، بیش از نیاز مصرف تولید می‌شود که مازاد آن را ناچار هستند با قیمت پایین‌تر در بازارهای جهانی بفروشند.

یاوری در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، کارخانه‌ای مانند فولاد خوزستان که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد، محصولات خود را حدود ۱۰۰ دلار کمتر از قیمت جهانی می فروشد. ناگفته نماند قیمت فولاد و سیمان امروزه نسبت به سایر اقلام در کشور، ارزان‌تر و به صرفه‌تر هستند؛ اما متأسفانه در شرایط دستوری قرار دارند و می‌توان گفت دلیل رکود در این حوزه، دستوری بودن قیمت‌ها است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors