جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ آغاز ریزش شدید قیمت میلگرد در بازار

یک فعال فولادی می گوید: میزان کاهش قیمت‌ هر کیلوگرم میلگرد در بازاز در هفته جاری حدود 2 تا 4 هزار تومان به ثبت رسیده به طوری که در این هفته قیمت میلگرد در بازار از حدود 34 هزار تومان به 26 هزار تومان کاهش یافته است.

محمدصادق چیت‌ساز در گفتگو با فولادبان در خصوص تحلیل هفتگی بازار آهن بیان کرد: با برطرف ‌شدن محدودیت گاز در صنایع کشور، تولید فولاد به تدریج افزایش پیدا کرد به گونه‌ای که در روز چهارشنبه 112 هزار تن میلگرد در بورس کالا عرضه شد و تمام آن به فروش رفت. البته در هفته جاری قیمت میلگرد از حدود 34 هزار تومان به 26 هزار تومان تا 26 و 500 تومان کاهش پیدا کرد.

وی گفت: همچنین مقرر شد در بورس کالا مصوبه‌ای به اجرا گذاشته شود که نرخ پایه محصول آهن در بورس کالا با ارز نیمایی قیمت‌گذاری شوند. در این راستا، این ابلاغیه یکی از دلایل کاهش قیمت آهن در بازار و بورس کالا بود. از سوی دیگر، میلگرد در بورس کالا 25 هزار و 500 تومان قیمت خورده است که در نهایت ارزش افزوده 9 درصدی به این مبلغ اضافه می‌شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران با اشاره به کاهش قیمت سایر محصولات در بازار آهن، تصریح کرد: میزان کاهش قیمت‌ هر کیلوگرم میلگرد در بازاز در هفته جاری حدود 2 تا 4 هزار تومان به ثبت رسید. همچنین تیرآهن شاخه‌ای 200 هزار تومان کاهش قیمت داشت، ضمن اینکه هر کیلوگرم قوطی و پروفیل بین یک هزار تا یک هزار و 500 تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.

چیت‌ساز در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع این هفته میلگرد با کیلویی 4 هزار تومان کاهش مواجه شد که در یک ظرفیت میلگرد، حدود 100 میلیون تومان تفاوت قیمت خواهد داشت. همچنین شمش صادراتی ایران در هفته جاری 557 دلار با هزینه های صادراتی ثابت باقی ماند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors