رشد چشمگیر شاخص کل بورس به واسطه رشد نرخ اسکناس دلار

شاخص کل بورس به واسطه رشد قیمت دلار امروز وضعیت خوبی گرفت و رشد چشمگیری داشت.

به گزارش فولادبان، شاخص کل بازار سرمایه امروز نسبت به دیگر روزهای معاملات هفته گذشته و همچنین، این هفته وضعیت بهتری پیدا کرد. قیمت دلار در روزهای اخیر روندی صعودی به خود گرفته و حالا وارد کانال 33 هزار تومانی شده است که همین مسئله باعث ورود نقدینگی به بازار شده است و حجم معاملات نیز افزایش پیدا کرده است. به گفته کارشناسان، با بالا رفتن قیمت دلار، انتظار از درآمدزایی شرکت‌های صادرات محور نیز بالاتر می‌رود.

شاخص کل بازار سرمایه در جریان معاملات امروز 39 هزار و 59 واحد افزایش یافت و در نقطه یک میلیون و 571 هزار و 446 واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز پس از رشد تقاضا در گروه‌های اصلی بازار و خودرو و بانکی با رشد 7 هزار و 738 واحدی، به 429 هزار و 160 واحد رسید. شاخص فلزات اساسی هم مانند اکثر شاخص‌های بازار سرمایه امروز مثبت بود و با بالا آمدن 39 هزار و 509 واحدی، رقم یک میلیون و 172 هزار و 176 واحدی را نشان داد.

امروز، نمادهای «سآبیک»، «شستا»، «شپنا»، «خودرو»، «شتران»، «فولاد» و «خساپا» بیشترین میزان تراکنش را در معاملات داشتند. نمادهای «میدکو»، «فولاد»، «فملی»، «پارس»، «تاپیکو»، «ومعادن» و «وغدیر» بیشترین تأثیر را در رشد امروز شاخص کل گذاشتند.

نمادهای فولادی وضعیت خوبی در معاملات امروز بازار سهام داشتند و اکثر آن‌ها سبز پررنگ به تن کرده بودند. نمادهای «ذوب»، «فخوز»، «فپنتا» و «کویر» نسبت به دیگر نمادها رشد بهتری را پشت سر گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *