خام فروشی در بخش معدن نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بیان اینکه در بخش معدن خام‌فروشی نداریم، یادآور شد: سالیانه ۵۱۱ میلیون تن مواد معدنی در کشور استخراج می‌شود که در مقابل کل صادرات مواد خام ۴.۵ میلیون تن است؛ با این وجود نیمه خام فروشی در محصولاتی نظیر شمش فولاد وجود دارد.

به گزارش فولادبان، فاطمی‌امین در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به انتقادات رهبر معظم انقلاب درخصوص عقب‌ماندگی‌ها در بخش معدن، گفت: نخستین بخش که در آن به شدت عقب هستیم، بخش اکتشاف است.

وی بیان‌داشت: مهرماه پارسال برنامه گسترده ای در بخش اکتشافات از خراسان جنوبی آغاز شد که با صرف یک‌سوم زمان گذشته، در کمتر از یک سال به انجام رسید.

وزیر صمت افزود: همچنین وزارتخانه در تولید و انتشار ترازنامه ذخایر معدنی گام برداشته که مشخص‌کننده میزان ذخایر، برداشت‌ها و غیره در کشور است.

به عقیده وی عقب‌ماندگی دیگر در این حوزه در در بحث ماشین‌آلات است، به‌طوری که در این مزنیه وزارت صمت بر تولید داخل متمرکز شده و بخشی از نیازها از طریق واردات تامین خواهد شد.

فاطمی‌امین خاطرنشان‌کرد: در خصوص برداشت از معادن و دریافت حقوق دولتی معادن نیز با توجه به اینکه با اتکا به سامانه جامع تجارت در حال انجام است، شاهد شفاف‌سازی خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *