جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 08 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 8 آذر؛ پتروشیمی‌ها بورس را سبز پوش کردند/ بازار فولاد وارد رکود شد

گزارش‌‌ها از کف بازار آهن ، امروز سه شنبه، هشتم آذرماه نشان می دهد که همه چشم‌ها در بازار به بازار ارز دوخته شده است.

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 8 آذر؛ پتروشیمی‌ها بورس را سبز پوش کردند/ بازار فولاد وارد رکود شد عینک فولادی آینده بازار فولاد, آینده قیمت سنگ آهن, صنعت پتروشیمی, قیمت آهن قراضه, قیمت جهانی آهن اسفنجی

به گزارش خبرنگار فولادبان، با ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی، سقف دریافت ارز توسط صرافی‌ها از ۱۰۰ هزار یورو به ۱۵۰ هزار یورو افزایش یافته است. فعالان بازار ارز پیشنهاد می‌کنند که بانک مرکزی در کنار این سیاست‌، زمینه فعالیت سایر صرافی‌ها را نیز در نیما فراهم کند. برخی تحلیلگران می‌گویند این اتفاق باعث کاهش قیمت در بازار شده است. ارز امروز کار خود را با نرخ 35 هزار و 750 تومان آغاز کرد و حدود ساعت 14 نیز در همین حوالی قرار دارد. با اینکه دلار اکنون به کانال 36 هزار تومان نزدیک شده اما بعید است در هفته جاری اتفاق خاصی بیفتد. طلای 18 عیار و سکه و هم همچنان در نوسان قرار دارند و به ترتیب با قیمت‌های یک میلیون و 535 و 16 میلیون و 999 هزار تومان معامله شد. البته امروز بر خلاف روزهای گذشته اونس جهانی طلا افزایش و دلار کمی کاهش داشته است.

در ادامه امروز بازار سرمایه رشد داشت و شاخص در کانال یک میلیون و 414 هزار واحدی به کار خود پایان داد. امروز نمادهای فملی، نوری، شبندر، اخابر، بوعلی و شپنا بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند. بازار فولاد ایران آرام است. قیمت میلگرد در اغلب شرکتها ثابت بود و نوسان حدود 150 تومانی تا 400 تومانی داشت. نرخ نبشی و ناودانی هم در همه شرکت‌ها ثابت بوده است اما قیمت پروفیل از هیچ شرکتی اعلام نشد. میزان کف عرضه واحدهای تولیدی فعال در زنجیره فولاد کشور حاکی از آن است که کمبودی در این بخش وجود ندارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد عرضه در بخش‌های کنسانتره آهن 100 درصد، گندله آهن 100 درصد، آهن اسفنجی 100 درصد، شمش فولاد کوره قوس 80 درصد، شمش فولاد کوره القایی 20 درصد، میلگرد 60 درصد،تیرآهن 70 درصد، ورق گرم 100 درصد و ورق سرد 100 درصد است.

همچنین در بازار جهانی نوسانات در زنجیره فولاد ادامه داشت. نرخ سنگ آهن در چین کاهش اندکی داشته و بر پایه 98.75 دلار ایستاد. قیمت زغال کک‌شو در فوب استرالیا بدون تغییر ماند و با قیمت 245 هزار تومان عرضه شد. آهن قراضه در ترکیه نیز با افزایش حدود 7 درصدی با قیمت 360 دلار معامله شد. بیلت فوب آسیای میانه و نورد ورق گرم فوب چین هم بدون تغییر به ترتیب 488 و 545 دلار رقم خوردند. به نظر می‌رسد نوساناتی که پیش‌بینی می‌شد در هفته جاری اتفاق افتاد و هفته آینده بازار آرام‌تری نسبت به این هفته خواهیم داشت. البته برخی شهرهای روسیه نیز با سرمای شدید روبه‌رو شدند که احتمالا این اتفاق در تولید فولاد تاثیر خواهد داشت و شاید به همین دلیل است که چند هفته پیش چین با قیمت های پایین وارد بازار شد و می‌خواست بخشی از مشتریان بازار جذب کند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors