جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیشنهاد اصلاح ارزیابی بازار فولاد صادراتی ایران توسط نشریه فست‌مارکت

فست‌مارکت به‌تازگی بندهای پیشنهادی در ارزیابی فولاد صادراتی ایران را منتشر کرده‌است.

پیشنهاد اصلاح ارزیابی بازار فولاد صادراتی ایران توسط نشریه فست‌مارکت اخبار

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی فست‌مارکت(Fastmarkets)، این نشریه در تازه‌ترین شماره خود پیشنهاد کرده‌است تا نحوه ارزیابی بیلت و اسلب صادراتی ایران را اصلاح کند.

پس از مشورت های اولیه با فعالان بازار و بررسی مجموعه های داده‌ ای که در ماه‌های اخیر جمع آوری شده است، فست‌مارکت پیشنهاد می‌کند برخی از گریدها، حجم حداقل معاملات، زمان و شرایط پرداخت را تغییر دهد تا بازتاب بهتری از وضعیت بازار صادرات فولاد میانی در ایران داشته‌باشد.

حداقل حجم معاملات از ۱ هزار تا ۳ هزار تن به ۱۰ هزار تن افزایش خواهد یافت چراکه بیشتر پیشنهادها و معاملات کمتر از این تناژ نیستند.

محدوده‌ی زمان تحویل نیز از ۴ تا ۸ هفته افزایش خواهد یافت. درحالیکه تا پیش از این ۶ هفته بود. تغییر این شرایط بیانگر روند طولانی تر شدن زمان حمل‌ونقل به دلیل تناوب دفعات قطعی گاز و برق فصلی است و شرایط پرداخت نیز از(تا ۳۰ درصد پیش پرداخت، ۷۰ درصد مابقی به صورت ال‌سی) به (۱۰ تا ۳۰ درصد پیش پرداخت، مابقی قبل از خروج کشتی از بندر فروشنده) تغییر خواهد یافت تا شرایط پرداخت فعلی را منعکس کند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، صنعت فولاد کشور این روزها دست‌خوش تغییرات محسوسی شده است.

صادرکنندگان توانسته‌اند با تلاش‌های مستمر بازتاب بهتری از بازار صادرات فولاد ایران در بازار جهانی داشته باشند. روند صعودی صادرات محصولات میانی نیز خود گویای رشد این امر می‌باشد.

از سویی دیگر و در داخل تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی و فولادی می‌گویند که صادرات و تولید با ارز نیمایی توجیه اقتصادی ندارد و اعتقاد بر این موضوع دارند که فاصله نرخ ارز نیمایی و آزاد موضوعی که سال‌هاست دغدغه فعالان اقتصادی از جمله انجمن‌های معدنی است اما گوش شنوایی ندارد.

حالا مدتی است که این فاصله رشد ۵۰درصدی داشته و نگرانی‌ها را برای ادامه تولید و صادرات مضاعف کرده است.

در حال حاضر اختلاف نرخ ارز بازار آزاد با نرخ نیما به بیش ار ۲۰ هزار تومان رسیده است و این موضوع نه‌تنها موجب ثبات اقتصادی نمی‌شود بلکه موجب تحریک دلال‌بازی و خروج سنگین سرمایه و فاصله گرفتن نرخ بازار با نرخ‌های تثبیتی می‌شود.
انجمن‌های فولاد، سنگ‌آهن، آلومینیوم، سرب و روی و مس جزو گروه‌هایی هستند که در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند که بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors