Please use a valid API Key دلایل کاهش 9 درصدی فروش فولادسازان/ افت نزولی تقاضا در فولاد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دلایل کاهش 9 درصدی فروش فولادسازان/ افت نزولی تقاضا در فولاد

یک کارشناس صنعت فولاد، علت افت فروش محصولات صنعتی را روند نزولی تقاضا ناشی از کاهش قدرت خرید مشتریان و اتفاقات اخیر عنوان کرد.

نویدرضا مظفری در گفتگو با فولادبان مطرح کرد: افت فروش محصولات صنعتی در مهر ماه در حالی ثبت شده که شهریور ماه امسال بعد از ماه‌ها میزان تولید و فروش شرکت‌های صنعتی با افزایش مواجه شد اما این روند ادامه نیافت و آن‌طورکه مرکز پژوهش‌های مجلس در تازه‌ترین گزارش خود که با عنوان گزارش پایش بخش حقیقی اقتصاد منتشر می‌شود، اعلام کرده میزان تولید و فروش شرکت‌های صنعتی کاهش یافته است.

وی گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده، میزان تولید و فروش مهم‌ترین صنایع ایران از جمله شرکت‌های پتروشیمی، تولیدکننده‌های فلزات پایه، محصولات معدنی و خودرو‌سازی‌ در مهرماه سال جاری با افت همراه بوده است. کمترین میزان افت فروش در مهر ماه سال جاری مربوط به گروه فلزات پایه یعنی تولیدکننده‌های فولاد، مس، آلومینیوم، روی و امثالهم است که با افت 9.2 درصدی فروش مواجه شده‌اند.

این کارشناس صنعت فولاد، علت افت فروش محصولات صنعتی را روند نزولی تقاضا ناشی از کاهش قدرت خرید مشتریان و اتفاقات اخیر عنوان کرد و افزود: براساس داده‌های ارائه شده، ایران در چند ماه اخیر، 40 درصد تولیدات صنعت فولاد را روانه بازارهای صادراتی کرده است. به همین دلیل، ایران توانست در جایگاه بالاتری نسبت به سایر کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به تولید فولاد در جهان، اظهار کرد: گزارش‌های منتشرشده، نشان می دهد کشور چین که مقام نخست تولید جهانی فولاد را در اختیار دارد، حدود 6.2 میلیون تن صادرات فولاد صادر را تجربه کرده که نسبت به تولید خود معادل 7 درصد بوده است. از سوی دیگر، هند نیز به عنوان دومین تولیدکننده فولاد دنیا، توانسته حدود 0.8 میلیون تن فولاد صادر کند که نسبت به تولید 8 درصد ثبت شده است.

براساس تازه ترین گزارش‌های ارائه شده، فروش آبان‌ماه شرکت‌های فولادی با ۵۳.۲ هزار میلیارد تومان، افزایش ۱۴ درصدی را نسبت به مهرماه سال جاری نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors