جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سقوط دوباره بازار سرمایه/ فلزات اساسی قصد بلند شدن از جای خود را ندارند

با وجود اینکه ریسک‌های خارج از بازار برای بورس به پایان رسیده است، اما این بازار امروز بازهم شاهد افت اکثر سهم‌های خود بود و نمادهای فولادی و فلزی بازار هم امروز مجددا افت زیادی را تجربه کردند.

به گزارش فولادبان؛ روز آغازین هفته برای بورس چندان جذابیتی به همراه نداشت، چراکه این بازار بازهم سرمایه‌گذاران بیشتری را از دست داد. امروز بسیاری از گروه‌های بورس چراغ قرمز به سهامداران خود نشان دادند که در این میان، می‌توان گروه فرآورده‌های نفتی را به عنوان مثال بارز معرفی کرد.

با این حال، گروه‌های دیگر بازار از جمله انتشار و چاپ و فلزات اساسی هم چندان چنگی به دل نمی‌زدند. به نظر می‌رسد تصمیم‌های وزارت صمت زیاد با تصمیم‌های سرمایه‌گذاران تالار شیشه‌ای هماهنگی نداشته است و بسیاری از سهامداران نقدینگی خود را از بازار بیرون می‌کشند تا با ضررهای گروه‌های مختلف بازار ضرر نکنند.

علاوه بر این، پایین آمدن قیمت طلا هم شاید بتواند کمی جذابیت سرمایه‌گذاری در خارج بازار را افزوده باشد، اما کارشناسان از کاهش علاقه سهامداران از کاهش خریداری سهم‌های دلاری هم خبر می‌دهند که تأثیر کاهش نرخ ارز در چند روز گذشته در اثر قطعیت ریاست جمهوری بایدن در آمریکا است.

شاخص کل بازار سرمایه امروز روندی نزولی را از ابتدا پیش گرفت، چراکه در 15 دقیقه ابتدایی معاملات با سقوط کار خود را آغاز کرد که بالا آمدن چند سهم عمده از جمله سهم خودروسازی‌های بزرگ بازار، این شاخص کمی بالا آمد، اما باز هم با شیبی ملایم را سقوط خود را ادامه داد تا اینکه در پایان معاملات افت بیش از 24 هزار واحدی را تجربه کرد.

شاخص کل هم‌وزن در روز جاری با اینکه روز بدی را پشت سر گذاشت اما در ابتدای معاملات با شیبی تند بیش از 2 هزار واحد رشد کرد و در مقاطعی از معاملات هم رشد را تجربه کرد، اما در مجموع رو به کاهش بود و در نهایت هم 0.17 درصد افت کرد.

در معاملات روز جاری، تکلیف شاخص فلزات اساسی هم از همان ابتدا مشخص بود، زیرا این شاخص در ابتدای معاملات بیش از 14 هزار واحد کاهش یافت و با همین فرمان و فقط با شیبی ملایم‌تر به راه خود ادامه داد تا اینکه در پایان معاملات هم نسبت به روز گذشته بیش از 31 هزار واحد افت را تجربه کرد.

روی هم رفته، امروز در لحظه بسته شدن معاملات (12:30 شنبه 20 دی)، شاخص کل افت 24 هزار و 815 واحدی را تجربه کرد و به یک میلیون و 285 هزار و 940 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هم با افزایش فشار بیشتر سهم‌های بازار با کاهش 765 واحدی، روی رقم 459 هزار و 804 واحدی ایستاد. شاخص فلزات اساسی نیز امروز 31 هزار و 131 واحد پایین آمد تا رقم 881 هزار و 889 واحد را نشان دهد.

امروز سهام شرکت‌های «سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی»، «ایران خودرو»، «سایپا»، «پالایش نفت اصفهان»، «توسعه و عمران امید»، «بانک تجارت» و «پالایش نفت تهران» پرتراکنش‌های بازار بودند، در حالی که سهم‌های «صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «ملی صنایع مس ایران»، «فولاد مبارکه اصفهان»، «سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی»، «معدنی و صنعتی گل گهر»، «معدنی و صنعتی چادرملو» و «بانک ملت» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل گذاشتند.

معاملات روز جاری به گونه‌ای رقم خورد که دو گروه کانه‌های فلزی و فلزات اساسی جزو منفی‌ترین بازارها بودند و در این میان، نمادهای «کگل»، «کچاد»، «کالسیمین»، «سپنتا»، «فولاد» و «کاوه» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors