سرقت دانش فنی، جدی ترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان صنعت فولاد

یک شرکت دانش بنیان با بیش از20 سال کار پژوهشی توانسته به تولید، توسعه و شکوفایی دست می‌یابد و برخی مجموعه‌ها می‌خواهند با کوتاه کردن راه، در دو تا سه سال به  بالندگی برسند. در حالیکه موفقیت مجموعه‌های دانش بنیان حاصل دهها سال پژوهش و توسعه بوده و برخی مجموعه‌هایی که هیچ پیشینه‌ای در این حوزه ندارند با استفاده از یکسری روش‌های میانبر می‌خواهند دانش فنی ما را بصورت غیر قانونی در اختیار بگیرند و وارد بازار شوند.

مدیر فروش و بازاریابی مجموعه گسترش فناوری خوارزمی گفت: یکی از جدی‌ترین مشکلاتی که اکنون شرکت‌های دانش بنیان با آن درگیر هستند حمایت از حقوق معنوی از آنهاست. شرکت‌هایی با بیش از20 سال کار پژوهشی اکنون به تولید، توسعه و شکوفایی رسیده اند و برخی مجموعه‌ها بدون پیشینه، با استفاده از روش‌های نا متعارف قصد دارند با سرقت دانش فنی شرکت‌های دانش بنیان، بصورت غیر قانونی  وارد بازار شوند.

محمد علی دیبایی در گفتگو با فولادبان به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: اصلی ترین مشکلی که در این بخش وجود دارد بحث نقدینگی و تامین مواد اولیه است. تامین مواد اولیه محصولات تولید دانش بنیان اغلب از طریق واردات است که به دلیل محدودیت‌های تجاری با مشکل مواجه شده‌ایم.

به گفته وی، سازمان‌های دولتی آنقدر موانع جلوی پای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی گذاشته‌‎اند که واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی تقریبا به امری محال و غیر ممکن تبدیل شده و به نوعی کشور دچار خود تحریمی شده است.

دیبایی  تصریح کرد: کمبود نقدینگی باعث شده دریافت مطالبات از مجموعه‌های مختلف با مشکل مواجه شود و همین امرهم موجب اختلال در سرمایه در گردش مجموعه و یا حتی توقف آن شده است با این حال در حال برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات هستیم.

مدیرفروش و بازاریابی مجموعه گسترش فناوری خوارزمی می‌گوید: یک شرکت دانش بنیان با بیش از20 سال کار پژوهشی توانسته به تولید، توسعه و شکوفایی دست می‌یابد و برخی مجموعه‌ها می‌خواهند با کوتاه کردن راه، در دو تا سه سال به  بالندگی برسند. در حالیکه موفقیت مجموعه‌های دانش بنیان حاصل دهها سال پژوهش و توسعه بوده و برخی مجموعه‌هایی که هیچ پیشینه‌ای در این حوزه ندارند با استفاده از یکسری روش‌های میانبر می‌خواهند دانش فنی ما را بصورت غیر قانونی در اختیار بگیرند و وارد بازار شوند.

دیبایی گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رفع موانع و مانع زدایی امیدواریم بتوانیم با فعالیت های حقوقی و مکاتبات مورد نیاز مانع از این فعالیت‌های غیر قانونی شویم و با رفع موانع شاهد برخورد جدی با شرکت‍‌های سارق در حوزه دانش فنی باشیم و هر چه سریعتر این اتفاق نامبارک از صنعت فولاد حذف شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *