کاهش قیمت فولاد نیمه‌تمام صادراتی ایران

قیمت شمش و تختال فولادی صادراتی ایران در اواخر آوریل با کاهش مواجه شده که دلیل آن، افت تقاضا و پایین آمدن قیمت‌های خرید در بازار است.

تقاضاهای اندکی برای شمش صادراتی ایران به قیمت 345 دلار در تن، فوب بنادر جنوبی ایران، مطرح شده که در مقایسه با قیمت 350 تا 355 دلاری که یک هفته قبل موردنظر کارخانجات فولادسازی ایران بود، رقم پایین‌تری است.

این در حالی است که همین قیمت‌ها هم حتی با وجود ارائه تخفیف، توسط فعالان بازار، قیمت‌های بالایی محسوب می‌شود.

قیمت پیشنهادی مشتریان چینی در حدود 360 تا 365 دلار در تن، cfr، بوده که با عدم لحاظ هزینه حمل کشتی و سایر هزینه‌های اضافی تقریبا معادل 330 تا 335 دلار در تن، فوب بنادر ایران است.

مشتریان در جنوب شرق آسیا که قبلا یکی از بزرگترین بازار فروش محصولات فولادی نیمه‌تمام ایران بود، به علت اقدامات محدودساز برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، تقریبا غیرفعال شده‌اند.

تحلیل هفتگی Fastmarkets ، قیمت شمش فولادی صادراتی، فوب بنادر ایران، در چهارشنبه 29 آوریل را 335 تا 345 دلار در تن بیان کرده که نسبت به رقم هفته (345 تا 350دلار) پایین‌تر آمده است.

قیمت پیشنهادی فولاد تختال ایران هم در چهارشنبه به 325 دلار در تن، فوب بنادر ایران، رسید که نسبت به رقم 325 تا 330 دلار در یک هفته قبل، ارزان‌تر شده است.

از آنجا که مشتریان فولاد ایران، قیمت‌های کنونی را بالا می‌دانند، فعلا هیچ سفارش جدیدی ثبت نکرده‌اند و صرفا پیشنهاداتی با قیمت 315 دلار در تن، فوب، ارائه شده است.

به گفته یک تاجر، رقابت اکنون شدیدتر شده است چراکه عرضه‌کنندگان هندی و برزیلی با کاهش تقاضا در بازارهای آمریکا و جنوب شرق آسیا، هم‌اکنون بازار چین را هدف قرار داده‌اند.

تحلیل هفتگی Fastmarkets از قیمت فولاد تختال صادراتی ایران، فوب بنادر ایران، در 29 آوریل، رقم 315 تا 325 دلار در تن را نشان می‌دهد که نسبت به رقم 325 تا 330 دلار یک هفته قبل، پایین‌تر آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *