جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 اردیبهشت 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان اظهار شد؛

شمش ایرانی؛ یاری‌رسان کارخانجات نوردی همسایه‌ها

یک فعال فولادی گفت: کشورهای همسایه در حال ایجاد کارخانجات نوردی هستند، در حالی که کلی سرمایه خصوصی و ملی در صنعت نورد ایران بلاتکلیف مانده و از برکت شمش ایران، همسایه‌ها در حال تولید محصولات فولادی هستند.

شمش ایرانی؛ یاری‌رسان کارخانجات نوردی همسایه‌ها اخبار

علیرضا کاویان مهر در گفتگو با فولادبان بیان کرد: کشور چین بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا را دارد و وضعیت آن به صورت مستقیم بر اقتصاد ایران و تمام بازارهای دنیا تاثیر دارد. در حال حاضر مشکلات گرانی و کاهش تقاضای مسکن در بازار چین وجود دارد که البته بحث رکود اقتصادی نیز در این کشور حاکم شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع حدود ۵۰ درصد فولاد جهان به دست چین تولید می‌شود که اخیراً کاهش قیمت‌های زیادی در محصولات فولادی داشته تا جایی که صدای آمریکا درآمده و بر همین اساس قرار است برای نجات صنعت فولاد چین، طرح‌های وارداتی فولاد خود را افزایش دهد.

فعال بازار فولاد تصریح کرد: از طرفی، کشورهای همسایه در حال ایجاد کارخانجات نوردی هستند، در حالی که کلی سرمایه خصوصی و ملی در صنعت نورد ایران بلاتکلیف مانده و از برکت شمش ایران، همسایه‌ها در حال تولید محصولات فولادی هستند.

کاویان مهر در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، در داخل با رکود مواجه هستیم و در سطح بین‌الملل نیز بخشنامه‌‌‌ها، مراودات سیاسی و تجاری با سایر کشورها، صادرات را تحت‌تاثیر قرار داده است. عدم‌ثبات بخشنامه‌‌‌ها و قوانین، عملکرد و فعالیت تمامی واحدهای فولادی را تحت‌تاثیر قرار داده و امکان برنامه‌‌‌ریزی کوتاه‌مدت و میان‌مدت را از بین برده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors