جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 16 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

سرکوب قیمتی در بورس باعث ایجاد رانت شد

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: برای تحقق جهش تولید نیاز به سیاست گذاری دولت در بخش های مختلف است اما اتفاقاتی که اخیرا در بخش معاملات فولاد افتاده ممکن است برنامه ریزی فولاد برای افزایش تولید را با مشکل مواجه کند

رسول خلیفه سلطان در گفت و گو با پایگاه خبری فولادبان تصریح کرد: از ظرفیت 35 میلیون تنی فولاد ایران 28 میلیون تن تولید می شود و طبق برنامه ریزی انجام شده در سال 1404 باید به 55 میلیون تن برسیم که اگر دولت روند خود را در نحوه قیمت گذاری و سرکوب قیمتی تغییر ندهد ممکن است به 20 درصد پایین تر از هدف تعیین شده دست یابیم.
وی با اشاره به میزان تولید و صادرات تاکید کرد: از 28 میلیون تن فولادی که در کشور تولید می‌شود 14 میلیون تن مصرف داخلی است و 14 میلیون تن دیگر باید صادر شود که متاسفانه دولت در این زمینه گام محکمی بر نمی‌دارد.
به گفته این فعال اقتصادی، میزان تولید فولاد در ایران دوبرابر مصرف است اما با این حال برای صادرات همتی دیده نمی‌شود
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه در بخش ریلی سرمایه گذاری های زیادی انجام شده افزود: ما اکنون در جهش تولید هستیم و با سرمایه گذاری هایی که در بخش ریلی صورت گرفته جهش تولید در این بخش را افزایش می دهد اما سیاست های دولت با این هدف در تناقض است.
خلیفه سلطان گفت: متاسفانه دولت برای تنظیم بازار فولاد از سرکوب قیمتی در بورس استفاده می‌کند در حالی که باید پئوست بیندازد و سیاست های تنظیم بازاری خود را تغییر دهد. با سرکوب قیمتی اتفاق افتاده رانتی ایجاد شده که برخی خریداران کالا را از بورس ارزانتر خریداری و در بازار آزاد با نرخ بالاتر به فروش می‌رسانند که این مشکلات باعث شده تا زنجیره این بخش رشد نکند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors