جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

سنگ‌اندازی ترک‌ها برای تجارت ایران با سوریه/لزوم تقویت روابط اقتصادی با سوریه

سوریه پس از پایان جنگ به دنبال بهبود زیرساخت‌های خود است، از این رو مقصد صادرات محصولات فولادی ایران می‌تواند این کشور باشد اما رقبای ایران مانند ترکیه علاوه بر اینکه بخشی از بازار را تصاحب کرده‌اند، موانعی برای تجارت کشورمان ایجاد می‌کنند.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی فولاد یزد گفت: سوریه پس از پایان جنگ به دنبال بهبود زیرساخت‌های خود است، از این رو مقصد صادرات محصولات فولادی ایران می‌تواند این کشور باشد اما رقبای ایران مانند ترکیه علاوه بر اینکه بخشی از بازار را تصاحب کرده‌اند، موانعی برای تجارت کشورمان ایجاد می‌کنند.

حمیدرضا ریحانی در گفتگو با فولادبان در رابطه با بازسازی‌های کشور سوریه گفت: بر اساس برآوردهایی که انجام شده است، بازسازی سوریه حدود 800 میلیارد دلار هزینه بازسازی دارد که قاعدتا سهم فولاد، سهم قابل توجهی است. از آنجایی که 20 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی متعلق به صنعت است، این مسئله یک فرصت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که ترکیه برای صادرات ایران با سوریه ایجاد می‌کند، افزود: یکی از مسائل مهم در بحث بازار هدف سوریه، تحریم است و دیگر مشکل سر راه صادرات فولاد به سوریه تجار ترکیه‌ای هستند که محصولات فولادی ایران را با قیمتی پایین‌تر از قیمت‌های جهانی خریداری می‌کنند و بعضا با سودهای نامتعارف به بازار سوریه صادر می‌کنند.

مدیر بازاریابی گروه صنعتی فولاد یزد تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و اتفاقاتی که در سوریه افتاده است، پتانسیل تجارت محصولات به این کشور بالاست و بعضا محصولات فولادی ساختمانی که به ترکیه صادر می‌شوند تا ده برابر بیشتر از ظرفیتی است که به صورت مستقیم از ایران به سوریه صادر می‌شود. امیدواریم با توجه به رابطه سیاسی بین ایران و سوریه شرایط به گونه‌ای شکل بگیرد که ایران در مسیر صادرات به سوریه از رقبا عقب نماند.

ریحانی گفت: جای امید است که در کنار فرصت‌های صادراتی در کشور سوریه وجود دارد و پروژه‌های عمرانی که در این کشور در حال شکل گرفتن است، بازار داخلی و بازار صادراتی بتواند شرایط را برای صنعت فولاد بهبود ببخشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors