خروج تدریجی اروپا از رکود و افزایش محسوس قیمت محصولات فولادی

با بهبود وضعیت تقاضای فولاد در اکثر مناطق اروپا، قیمت محصولات فولادی از جمله میلگرد نیز به ثبات نسبی رسیده است.

به گزارش فولادبان؛ در تحلیل هفتگی Fastmarkets قیمت میلگرد در بازار جنوب اروپا در چهارشنبه گذشته  هر تن 425 تا 435 یورو (480 تا 492 دلار) اعلام شده که که حدود 5 دلار نسبت به چهارشنبه دو هفته پیش، رشد نشان می‌داد.

در ایتالیا قیمت میلگرد در هفته گذشته 390 تا 400 دلار در تن، تحویل درب کارخانه، بود که تغییری نسبت به یک هفته قبل از آن نداشت.

منابع مطلع می‌گویند فعالیت در بازار فولاد ایتالیا در یک هفته اخیر ملایم بود زیرا خریداران، موجودی انبار کافی داشتند و صرفاً محموله‌های با حجم پایین سفارش می‌دادند.

فعالان بازار می‌گویند صنعت ساخت‌وساز ایتالیا که مهمترین مصرف‌کننده میلگرد است به تدریج در حال بهبود است اما هنوز به سطح قبل از کرونا بازنگشته است.

به گفته آنها بخش ساخت‌وساز ایتالیا در ماه ژوئن وضعیت مناسبی داشت و انتظار می‌رود روند مثبت آن در ماه جولای هم ادامه پیدا کند. همچنین انتظار می‌رود که تعطیلات سالانه کارخانجات ایتالیایی در ماه آگوست امسال، کوتاه‌تر از روال معمول آن باشد زیرا در ماه‌های گذشته کارخانجات ایتالیایی بابت کرونا، مدت‌های طولانی تعطیل شدند. تعطیلات کارخانجات ایتالیایی نسبت به سایر کشورهای اروپایی، طولانی‌تر بود.

در اسپانیا هم مثل ایتالیا اوضاع بازار میلگرد مناسب است و در هفته اخیر قیمت هر تن میلگرد در این کشور به 425 تا 435 یورو رسید. این در حالی است که فولادسازان اسپانیایی قصد دارند قیمت محصولات خود را بالا ببرند. فعالان بازار هم معتقدند در ماه جولای با وجود رکود فصلی در اسپانیا، قیمت میلگرد ثبات نسبی خواهد داشت. بازار فولاد در اسپانیا در ماه‌های مارس و آوریل افتضاح بود و در ماه مه به تدریج از رکود خارج شد.

Fastmarkets در تحلیل هفتگی خود قیمت میلگرد در بازار شمال اروپا، تحویل درب کارخانه را هر تن 440 تا 460 دلار در 8 جولای اعلام کرد که تغییری نکرده است. این در حالی است که تحرک در بازارهای اکثر کشورهای شمال اروپا مطلوب گزارش شده است زیرا تقاضا از جانب بخش‌هایی همچون ساخت‌وساز بسیار رو به افزایش است.

به گفته فعالان بازار، میزان خرید و سفارش محصولات فولادی در شمال اروپا در ماه جولای، به بالاترین سطح خود از نوامبر 2019 بدین سو رسیده است.

فولادسازان بزرگ اروپا هم گزارش داده‌اند که کل ظرفیت تولید ماه جولای خود را به فروش رسانده‌اند و انتظار می‌رود که با ادامه این روند، قیمت‌ها تا ماه سپتامبر نوسان زیادی داشته باشد. فولادسازان اروپایی مطمئنند که دیگر رکودی در پیش نخواهد بود زیرا بازار در ماه مه به کف خود رسید و از آن پس روند صعودی خود را آغاز کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *