جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تعادل بهره وری شمش به کمک ظرفیت صادراتی/نوسازی یک پروژه سرمایه و زمانبر است

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه ضریب بهره وری صنعت فولاد کشور خوب است؛گفت:بهره وری حلقه های مختلف با هم متفاوت است اما در قسمت نورد از حد نرمال جهانی عقب تر هستیم.

تعادل بهره وری شمش به کمک ظرفیت صادراتی/نوسازی یک پروژه سرمایه و زمانبر است اخبار

وحید یعقوبی مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با فولادبان گفت: به دلیل ایجاد ظرفیت های بیش از نیاز در حوزه نورد در دوران پیک ساخت و ساز مسکن در کشور در پروژه مسکن مهر؛ضریب بهره وری در این حلقه کاهش یافته است و از حد طبیعی جهانی پایین تر است.

وی افزود: ایجاد کارخانه های متعدد در نقاط مختلف کشور که فراتر از ظرفیت آن منظقه و کشور بوده باعث آسیب به بهره وری شده است.

یعقوبی با بیان اینکه نیاز نورد کشور در پیک مصرف 10 میلیون تن بوده است؛تشریح کرد: در زمان مسکن مهر؛ نیاز نورد کشور نزدیک به 10 میلیون تن بوده و در بهترین شرایط نیز پتانسیل صادرات 3 تا 4 میلیونی برای آن را در منطقه داشتیم که نشان از ظرفیت تولید 13 تا14 میلیونی در این حوزه بوده است؛ اما شاهد ایجاد ظرفیت تولید نزدیک به 30 میلیون تنی بودیم که بهره وری این حوزه را با افت همراه کرد.

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد تاکید کرد: در اکثر حلقه های زنجیره بهره وری مناسبی داریم اما در بخش شمش القایی در سال های اخیر با توجه به افزایش تعداد تولیدکنندگان شمش القایی، اندکی افت داشتیم که با استفاده از ظرفیت صادراتی شمش، در این بخش نیز به تعادل نزدیک شدیم.

وی با اشاره به سرمایه بر بودن پروژه نوسازی ماشین آلات؛افزود: نوسازی ادوات تولید به دلیل گستردگی و داشتن هزینه بالا نیاز به مشوق و سیاستگذاری های دقیق و درست دارد و طبیعتا اجازه تاسیس کارخانه با تجهیزات دست دوم کار درستی نخواهد بود و در این حوزه نیاز به مدیریت و نظارت بر مجوزهای ایجاد خطوط تولید هستیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه در کشور کارخانه هایی وجود دارند که با تکنولوژی روز کار می کنند,تصریح کرد: صنعت فولاد نیازمند آن است که با تلاش همه فعالان حلقه های مختلف زنجیره و با هدایت درست مشوق های دولتی؛مسیری درست و دقیق را برای سرمایه گذاران این حوزه ترسیم کند.

وی در پایان تاکید کرد: امروز باید با ایجاد شرایط مناسب و گسیل سرمایه گذاری مناسب در حلقه های مختلف زنجیره باعث ارتقاء سطح ضریب بهره وری این صنعت شویم تا فولاد ایران در جایگاه حقیقی خود در دنیا قرار بیگرد و از آن استفاده کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors