جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت کویل نورد گرم به بالاترین رقم 6 ماه اخیر رسید

قیمت کویل نورد گرم در بازار چین به بالاترین سطح خود در 6 ماه اخیر رسید. رشد قیمت کویل نورد گرم در حالی رخ داده که موجودی انبارها نیز در حال افزایش است.

به گزارش فولادبان؛در شرق چین قیمت هر تن کویل نورد گرم در روز پنجشنبه به هر تن 551 تا 553 دلار در تن رسید.

هم‌اکنون در بازار کویل نورد گرم شانگهای، تمام افت قیمت‌های ناشی از کرونا، جبران شده است و قیمت این محصول فلزی به سطح اوایل سال 2020 بازگشته است.

فروشندگان کویل نورد گرم در چین با توجه به افزایش فعالیت‌های اقتصادی در این کشور و رشد تقاضا، روز به روز قیمت محصولات خود را بالاتر می‌برند. با این حال به گفته تاجران، با افزایش خرید کویل نورد گرم در روزهای اخیر، موجودی انبارها از این محصول فولادی هم رشد کرده است و احتمال توقف رشد قیمت کویل را بالا برده است.

بر اساس گزارش یک موسسه مشاوره در چین، سطح موجودی انبارهای کویل نورد گرم در بازار معاملات نقدی چین به 2.6 میلیون تن رسیده که 79100 تن بالاتر از سطح یک هفته قبل است.

یک تاجر مقیم شانگهای می‌گوید افزایش موجودی انبارهای کویل نورد گرم بیانگر این است که تقاضای صنایع پایین‌دستی برای فولاد کاهش پیدا کرده است؛ اما وی معتقد است تا زمانی که قیمت کویل نورد گرم در معاملات آتی در حال رشد است، کاهش چشمگیری در قیمت معاملات نقدی این کالا رخ نخواهد داد.

قیمت کویل نورد گرم در بازار معاملات آتی چین روند کاملاً صعودی دارد. کارشناسان علت این شرایط را تلاش‌های مداوم دولت چین برای تحرک‌بخشی به اقتصاد می‌دانند.

کارشناسان در این زمینه به اطلاعیه بانک مرکزی چین در اوایل ماه ژوئن اشاره می‌کنند که از یک بسته 400 میلیارد یوآنی برای وام‌دهی مجدد به شرکت‌های کوچکی که از بانک‌های محلی وام گرفته‌اند و به علت شیوع کرونا دچار مشکل در بازپرداخت وام‌ها شده‌اند، خبر داد.

شاخص Fastmarkets درباره قیمت کویل نورد گرم صادراتی چین در روز پنجشنبه به 456.67 دلار در تن، فوب، رسید که 3.5 دلار رشد نشان می‌داد.

یک تاجر مقیم ژژیانگ می‌گوید برخی کارخانجات چینی تمایلی به صادرات کویل نورد گرم کمتر از هر تن 456 دلار، فوب، ندارند زیرا قیمت این کالا در بازار چین در هفته اخیر افزایشی بوده است.

یک تاجر دیگر اما خبر داده که وی در حال مذاکره با یک کارخانه فولادسازی برای خرید کویل نورد گرم به قیمت هر تن 455 دلار، فوب، است.

با این حال به گفته فعالان بازار، به علت افزایش قیمت کویل نورد گرم چین، صادرات این محصول رونقی ندارد و احتمالاً فقط پاکستان با این قیمت‌ها حاضر به خرید کویل از چین خواهد بود زیرا کشورهای جنوب آسیا تا رقم 450 دلار در تن، فوب، حاضر به واردات کویل چینی هستند.

در همین حال، واردات کویل به چین هم ادامه دارد و به گفته یک تاجر، روز چهارشنبه 100 هزار تا 120 هزار تن کویل نورد گرم با قیمت 444 تا 450 دلار در تن، سی.اف.آر چین، نهایی شد. واردکنندگان چینی تمایل دارند کویل نورد گرم را با قیمت هر تن 448 تا 450 دلار در تن، سی.اف.آر، خریداری کنند.

از سوی دیگر شنیده شده که هندوستان پس از صادرات حجم زیادی از کویل نورد گرم به چین، قیمت محموله‌های صادراتی خود با ویتنام را هم بالا برده است و از 445 دلار در تن، سی.اف.آر، چند روز قبل به 455 دلار رسانده است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors