جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل S&P Global از آینده بازار فولاد در اروپا

موسسه S&P Global در گزارشی به بررسی وضعیت بازار فولاد اروپا در شرایط بحران کرونا پرداخته است.

تحلیل S&P Global از آینده بازار فولاد در اروپا اخبار آینده بازار فولاد فولاد اروپا

به گزارش فولادبان؛ بر اساس ارزیابی S&P Global ویروس کرونا به بخش فولاد اروپا ضربه سنگینی وارد کرده است. بخش فولاد اروپا پیش از کرونا هم تحت تأثیر تبعات منفی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (برگزیت) و تنش‌های تجاری جهانی بود اما کرونا هم معضل مازاد ظرفیت فولاد در اروپا را مشخص‌تر کرد و احتمال انجام طرح‌های ادغام و واگذاری در این صنعت را بالا برد.

بر اثر شیوع کرونا، حدود 18.9 میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد در اروپا، تعطیل شد که بالاترین رقم نسبت به سایر مناطق جهان است. این در حالی است که صنعت فولاد اروپا در سال 2019 نیز با رشد منفی مواجه شده بود.

از اواسط ماه مه فولادسازان اروپایی تولید را مجدداً شروع کردند اما مشکلی که با آن مواجه شدند این بود که انجمن فولادسازان اروپا (یوروفر) قادر نبود که چشم‌اندازی از بازار ارائه کند و کارخانجات هم اطلاع دقیقی از وضعیت بازار نداشتند.

افت تقاضا به علت تعطیلات ناشی از کرونا تنها مشکل فولادسازان اروپایی نبود. مشکل دیگر ماجرای برگزیت است که دوره انتقالی آن در حال نزدیک شدن است. رقابت با واردات فولاد، مشکل دیگر صنعت فولاد اروپا است که در سال‌های اخیر به اتخاذ اقدامات ضددامپینگ منجر شده است.

از سوی دیگر، چشم‌انداز بخش‌های خودروسازی و ساخت‌وساز در اتحادیه اروپا که مهمترین مصرف‌کنندگان فولاد هستند، ضربه کاری دیگری به صنعت فولاد زده است زیرا تعطیلات کرونایی منجر به تعطیلی پروژه‌های ساخت‌وساز شده است.

در ماه مارس تقریباً تمام صنایع خودروسازی اروپا بسته شدند. اتحادیه خودروسازان اروپا با توجه به بحران کنونی، پیش‌بینی خود درباره تولید خودرو در این اتحادیه را 25 درصد کاهش داد که به معنای کاهش 3 میلیونی تولید خودرو در اروپا و رسیدن آن به 9.6 میلیون دستگاه در سال جاری است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها بازار اتحادیه اروپا در اثر شوک کرونا، از اواسط مارس تا ماه مه حدود 41.5 درصد نزول کرده است. البته با کاهش محدودیت‌ها انتظار می‌رود وضعیت در ماه‌های آینده بهبود یابد؛ اما برخی از کشورهای اروپایی قصد دارند با سرعت هر چه تمام‌تر، بخش ساخت‌وساز را احیا کنند تا مانع اثرگذاری بیشتر بحران اقتصادی شوند. فولادسازان هم مثل سایر صنایع به دنبال دریافت کمک‌های مالی دولت در جهت بهبود فعالیت خود هستند

در آلمان که بزرگترین فولادساز اروپا است، روند بازگشت به کار صنایع فولادی بسیار آهسته بوده است. کارخانجات بزرگ آلمان هم از کاهش 20 تا 30 درصدی تولید خود در ماه‌های آتی خبر داده‌اند. تولید فولاد آلمان در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

ایتالیا که دومین کشور بزرگ فولادی اروپا است اولین کشوری بود که از اواخر ماه آوریل فعالیت اقتصادی را بازگشایی کرد با این حال تولید فولاد این کشور در ماه مه با 43.6 درصد سقوط به 1.25 میلیون تن رسید.

کارخانجات فولادی برای نخستین بار در سالیان اخیر امسال نتوانسته‌اند چشم‌انداز کاری خود در نیمه دوم سال را اعلام کنند. انجمن جهانی فولاد پیش‌بینی کرده که 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در سال 2020 حدود 15.8 درصد فولاد کمتری نسبت به سال 2019 تولید کنند. یوروفر هم معتقد است که تا سه‌ماهه پایانی 2020 یا سه‌ماهه ابتدایی 2021 وضعیت بازار فولاد اروپا بهبود نخواهد یافت.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors