جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 مهر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پلاتس: چشم‌انداز منفی سنگ‌آهن تا سال 2022 ادامه دارد

چشم‌انداز قیمت سنگ‌آهن در حالی نزولی شده که چین تولید فولاد را کاهش داده، یکی از بزرگترین توسعه‌دهندگان املاک این کشور دچار بحران شده و این کشور کار خود را برای کربن‌زدایی اقتصاد خود پیش می‌برد.

به گزارش فولادبان،پلاتس گزارش داده که پس از آنکه چین خواستار محدودیت تولید فولاد شد، قیمت سنگ‌آهن تا اواسط سپتامبر حدود 100 دلار در هر تن کاهش یافته و به 94 دلار رسیده است.

(نمودار: روند سه سال اخیر قیمت سنگ‌آهن)

پلاتس: چشم‌انداز منفی سنگ‌آهن تا سال 2022 ادامه دارد اخبار

این در حالی است که به دلیل تولید قوی فولاد چین در نیمه اول سال، قیمت سنگ‌آهن تا اواخر جولای بیش از 200 دلار در تن معامله می‌شد.

تام پرایس، رئیس استراتژی‌های کالا در موسسه Liberum Capital، در مورد انتظارات سه‌ماهه چهارم 2021 گفت: ما شاهد کاهش قیمت‌ها و بازگشت به حدود 100 دلار در تن خواهیم بود.

از سوی دیگر S&P Global Market Intelligence پیش‌بینی سه‌ماهه چهارم خود درباره قیمت سنگ‌آهن را به 110 دلار در تن کاهش داد در حالی که پیش‌بینی قبلی 145 دلار در تن بود.

رونی سیسیل، تحلیلگر S&P Global Market Intelligence گفت: چشم‌انداز تقاضا و قیمت بسیار ضعیف است. با افزایش تولید سنگ‌آهن به طور معمول در نیمه دوم سال، قیمت‌ها می‌تواند بیشتر کاهش یابد.با توجه به کاهش تقاضای سنگ‌آهن چین، ریسک قیمت‌ها نزولی است.

در مورد سال 2022، تحلیلگران می‌گویند که تا حد زیادی انتظار دارند قیمت‌ها در محدوده 100 دلار در هر تن پایین بیاید، اگرچه شوک‌های عرضه سنگ‌آهن می‌تواند بر نوسان بیفزاید.

جان توماسوس، تحلیلگر بازار هم انتظار دارد که محدودیت‌های تولید فولاد چین تا سال 2022 باقی بماند.

توماسوس عنوان کرد: من فکر می‌کنم مناسب است که تولیدکنندگان سنگ‌آهن، تولید خود را در سال 2022 پایین نگه دارند و اجازه دهند در سال‌های 2023 و 2024 دوباره رشد کند.

یکی از عوامل مؤثر بر تولید فولاد چین در سال آینده، المپیک زمستانی 2022 پکن است که قرار است در فوریه برگزار شود. در طول رویدادهای مهم مانند المپیک، چین اغلب تولیدات صنعتی را برای بهبود کیفیت هوا محدود می‌کند.

در حالی که محدودیت‌های بخش فولاد چین ممکن است همچنان پابرجا باشد، تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که تولیدکنندگان فولاد معمولاً در اوایل سال اقدام به ذخیره‌سازی مجدد می‌کنند و این می‌تواند قیمت‌ها را در سه‌ماهه اول افزایش دهد.

متیو هوپ، تحلیلگر Credit Suisse در گزارش تحقیقاتی 28 سپتامبر خود خاطرنشان کرد که چین به سرعت در حال توسعه شهرنشینی است، در حالی که توسعه زیرساخت‌ها بخشی اصلی برنامه پنج ساله اخیر آن است.

هوپ گفت: ما انتظار داریم که پکن سال آینده زیرساخت‌های مهمی را برای رسیدن به اهداف پنج ساله به پیش ببرد و این باید به تقاضای فولاد کمک کند.

Market Intelligence قیمت سنگ‌آهن در سال 2022 را به طور متوسط 115 دلار در تن پیش‌بینی کرده است، اما ممکن است تغییراتی در بازار وجود داشته باشد. شرکت‌های معدنی عمده تا حد زیادی تولید خود را افزایش نمی‌دهند که منجر به محدودیت منابع می‌شود. در صورت بروز اختلال در عرضه، قیمت سنگ‌آهن می‌تواند جهش کند.

Market Intelligence عرضه جهانی سنگ‌آهن در سال 2021 را 2.4 میلیارد تن و تولید فولاد خام را 1.98 میلیارد تن پیش‌بینی کرد که چین نیمی از تولید فولاد جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

با توجه به قیمت سنگ‌آهن در محدوده 100 دلار در تن، تحلیلگران شک دارند که شرکت‌های معدنی اصلی سنگ‌آهن مانند BHP Group، Rio Tinto Group، Fortescue Metals Group Ltd و Vale SA با ادامه تولید خود در این حد، عرضه خود را کاهش دهند؛ اما تولیدکنندگان با هزینه بالاتری در چین تولید خود را محدود می‌کنند، زیرا هزینه تولید حدود

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors