جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت سنگ‌آهن دریایی در مدار صعود+دلایل/ سرانه مصرف داخلی فولاد خوش‌بینانه است؟

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد، در روز دوشنبه 20 فوریه (1 اسفند ماه 1401)، قیمت سنگ‌آهن دریایی در کنار رشد  قیمت مواد اولیه خام فولادی در بازار فیوچرز، به روند صعودی خود ادامه داد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به گفته منابع، چشم‌انداز قیمت سنگ‌آهن دریایی با توجه به رشد فروش داخلی محصولات فولاد، از هفته پیش تاکنون قطعی ماند.

در همین حال، معاملات فیوچرز ماه می سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با رشد 0.51 درصدی نسبت به قراداد قبل با قیمت 889.50 یوآن (130 دلار) به ازای هر تن منعقد شد.

البته روندی مشابه در معاملات سوآپ بورس سنگاپور نیز مشاهده می‌شود. ارزش معاملات ماه می این محصول با افزایش 1.86 دلاری به ازای هر تن با قیمت 126.54 دلار به ازای هر تن منعقد شد.

به گفته برخی منابع بازار، خوش‌بینی صنعت فولادسازی چین به دنبال افزایش حجم سفارشات و رشد قیمت محصولات پایین دست زنجیره باعث ادامه روند صعودی قیمت سنگ‌آهن نسبت به هفته گذشته شد. یک تاجر در بازار سنگاپور در این باره بیان کرد:من فکر می‌کنم روند افزایشی قیمت میلگرد و کویل ورق گرم می‌تواند تا اواسط ماه مارس – زمانی که پیش‌بینی می‌شود سیاست‌های اقتصادی بیشتری اعلام شود – ادامه یابد.

وی افزود: با پیش‌بینی رشد مصرف در بخش ساخت‌وساز و تولید در ماه‌های آینده، میزان ذخایر بازار محصولات پایین دست زنجیره کاهش خواهند یافت.

همچنین یک بازرگان در بازار هنگ‌کنگ مطرح کرد که رشد بازار محصولات پایین دست زنجیره فولاد تاثیرات مثبتی برای بازار محصولات بالادست زنجیره به ارمغان آورده است. وی تصریح کرد: حجم محموله‌های سنگ‌آهن در بازار داخلی در مقایسه با آغاز ماه فوریه به طور مداوم افزایش یافته است.

در عین حال، تجارت دریایی نسبت به هفته گذشته به طور قابل توجه کاهش یافته است که این وضعیت ناشی از افت تعداد پیشنهادات قیمتی در بازار اسپات بود.

البته تمایل برای واردات محموله‌های سنگ‌آهن با درصد پایین آلومینا ثابت باقی ماند. در همین راستا، یک محموله شامل 85 هزار تن فاین برزیل با تحویل بین 24 مارس تا 2 آوریل (4 تا 13 فروردین ماه 1401) در روز دوشنبه با قیمت 134.30 دلار به ازای هر تن cfr چین به فروش رسید.

یک تاجر در بازار چین اشاره کرد که پیش‌بینی کاهش محموله‌های سنگ‌آهن فاین برزیل در بازار دریایی در سه ماهه دوم سال، می‌تواند قیمت‌ها را برای بازه زمانی متوسط بالا نگه دارد.

وی افزود: تولید داخلی سنگ‌آهن کم آلومینا کاهش یافت که منجر به رشد تقاضای واردات این محصول شد.

در همین حال، کاهش تمایل واردات محصول فاین پیلبارا نشانه‌هایی از ضعف آربیتراژ واردات میان بازارهای دریایی و بازار بندر داخلی را منعکس کرد. یک تاجر ثانویه در بازار سنگاپور در این باره تاکید کرد: تمایل خرید محموله سنگ‌آهن فاین پیلبارا نسبت به دیگر محموله‌ها با گرید پایین و قیمت به‌صرفه که سود بیشتری ئر بازار داخلی دارند، بسیار کاهش یافته است.

شاخص قیمت سنگ‌آهن

در همین حال، شاخص قیمت سنگ‌آهن به شرح ذیل است:

فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل 129.56 دلار  به ازای هر تن، 2.56 دلار به ازای هر تن افزایش  یافت.

فاین ۶۲ درصد کم آلومینیوم، cfr چینگ‌دائو: معادل 134.30 دلار به ازای هر تن، 3.33 دلار به ازای هر تن افزایش  یافت.

فاین ۵۸ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل 116.09 دلار به ازای هر تن، 2.02 دلار به ازای هر تن افزایش  یافت.

فاین ۶۵ درصد، مبدا برزیل، cfr چینگ‌دائو: معادل 143.70 دلار به ازای هر تن، 2.02 دلار به ازای هر تن افزایش  یافت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors