جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 آذر 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد:

تعهد دولت در قبال تأمین و آماده‌سازی گاز صنایع/ جذب سرمایه گذاری برای گاز صنایع به امسال نمی‌رسد

به گفته عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران، صنایع کشور به سرمایه گذاری در گاز و برق نیاز دارند که تأمین و آماده‌سازی آن بر عهده دولت است.

تعهد دولت در قبال تأمین و آماده‌سازی گاز صنایع/ جذب سرمایه گذاری برای گاز صنایع به امسال نمی‌رسد اخبار

مصطفی عبداللهی در گفتگو با فولادبان در رابطه با شیوه نامه جذب سرمایه گذاری برای افزایش پایداری تأمین گاز طبیعی اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی، می‌توان گفت زیرساخت‌های انرژی در کشور رو به تحلیل است و به همین دلیل، همیشه به سرمایه‌گذاری در این حوزه توسط بخش‌های خصوصی و دولتی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: از طرفی، در صورتی که با این شیوه نامه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، امسال پاسخگوی صنایع کشور نخواهد بود و به سال‌های آینده موکول خواهد شد. چرا که عملی شدن سرمایه‌گذاری‌ها و درست ‌شدن زیرساخت‌ها، سال‌ها طول می‌کشد؛ بنابراین سرمایه گذاری به صورت صد درصدی برای زیرساخت‌های حامل انرژی انجام می‌شود که به امسال نمی‌رسد.

به گفته عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران، هر قطع و وصلی در گاز برای کوره‌ها به نوعی شوک محسوب می‌شود و باعث ضرر و زیان‌های زیادی در مکانیسم کوره خواهد شد.

عبداللهی با اشاره به اینکه مصرف گاز فولادی‌ها نسبت به سایر صنایع در کشور کمتر است، گفت: در واقع میزان مصرف گاز فولادسازان، درصد قابل توجهی نیست؛ اما بازدهی آن در بخش ایجاد اشتغال و تولید بسیار قابل توجه است و امیدواریم دولت به این اساس اهمیت دهد. در هر صورت، صنایع کشور به سرمایه گذاری در گاز و برق نیاز دارند که تأمین و آماده‌سازی آن بر عهده دولت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ناگفته نماند که در این خصوص صنایع کوچک نمی‌توانند سرمایه گذاری کنند؛ چرا که توان تأمین آن را ندارند. در واقع نیاز این صنایع به گاز، به اندازه‌ای نیست که در زیرساخت‌های انرژی سرمایه گذاری کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors