افزایش قیمت فولاد تختال منطقه CIS

 قیمت‌های فولاد تختال صادراتی منطقه آسیای میانه CIS در هفته منتهی به دوشنبه 18 مه روندهای متفاوتی را طی کردند به طوری که قیمت‌های مورد معامله در بازارهای سنتی همچون ایتالیا و ترکیه از قیمت‌های معاملاتی در چین عقب افتاد. چین اخیرا به یک واردکننده فعال فولاد تختال تبدیل شده است.

به گزارش فولادبان تحلیل هفتگی Fastmarkets از قیمت فولاد تختال صادراتی منطقه CIS، فوب دریای سیاه در دوشنبه 18 مه نرخ 330 تا 350 دلار در تن را نشان می‌داد که از قیمت‌های یک هفته قبل (340-335دلار) بالاتر است.

در طول هفته گذشته ایتالیا و ترکیه عملا هیچ سفارشی برای واردات فولاد تختال نداشتند و ترجیح دادند که وضعیت بازار را ارزیابی کنند.

در مقابل، کارخانجات ترکیه‌ای قیمت‌های محصولات فولادی نهایی خود را در هفته گذشته افزایش دادند و منتظر واکنش مشتریان ماندند اما تا زمان انتشار این خبر هیچ سفارشی برای آنها ثبت نشده بود.

کویل نورد گرم ترکیه در اواخر هفته گذشته به قیمت 390 تا 405 دلار در تن عرضه شد در حالی که خریداران قیمت‌های 380 تا 390 دلار را مدنظر دارند.

تقاضا برای کویل نورد گرم ترکیه در بازارهای صادراتی آن، همچنان ملایم است و به گفته منابع مطلع، هیچ معامله و دادوستد بزرگی شنیده نشده است.

اروپا که یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی کویل نورد گرم ترکیه است، تحقیقات ضددامپینگ علیه کویل نورد گرم صادراتی ترکیه را آغاز کرده است. این خبر در 14 مه به طور رسمی اعلام شده است.

یک منبع مطلع در ترکیه در این باره گفت:‌ اگر ما در فروش کویل نورد گرم در قیمت‌های بالاتر به موفقیت برسیم آنگاه درباره قیمت‌های بالاتر برای تختال احتمالا موافقت خواهیم کرد اما در شرایط فعلی به سختی می‌توان در این باره با اطمینان سخن گفت. قیمت مورد معامله برای تختال صادراتی منطقه CIS حدود 345 دلار در تن، cfr ترکیه، است که معادل 330 دلار در تن فوب دریای سیاه می‌شود.

شایعه‌ای در بازار درباره صادرات تختال روسیه به ترکیه در اوایل هفته اخیر پیچیده است اما این شایعه تایید نشده است.

به گزارش فولادبان؛ تمایل مشتریان ایتالیایی به تختال وارداتی نیز همچنان ملایم است و انتظار می‌رود سفارش‌های آنها از نیمه دوم ماه مه آغاز شود. در همین حال شنیده شده که یک محموله تختال صادراتی اوکراین توسط ایتالیا به قیمت 350 دلار در تن، cfr، خریداری شده که معادل 330 دلار فوب دریای سیاه است.

از سوی دیگر هفته گذشته در چین یک محموله 40 تا 50 هزار تنی تختال با گرید ممتاز special-grade صادراتی روسیه به قیمت 378 دلار در تن، cfr، معامله شد. فعالان بازار می‌گویند که این قیمت معادل 371 دلار در تن، cfr، برای تختال با گرید پایه basic-grade  و حدود 341 دلار در تن فوب دریای سیاه است.

در اواخر هفته گذشته مشتریان چینی برای خرید یک محموله کوچک تختال صادراتی از بنادر خاور دور روسیه که احتمالا در ماه آگوست بارگیری خواهد شد، در قیمت 380 دلار در تن، cfr، موافقت کردند.

همچنین سفارش‌هایی از جانب هند، کره جنوبی و ژاپن هم برای همین محصول به قیمت 385 دلار در تن، cfr، بوده که البته شرایط تحویل بهتری داشتند.

تختال صادراتی منطقه  CIS اکنون فقط برای حمل در ماه آگوست موجود است زیرا تختال صادراتی برای حمل در ماه جولای به طور کامل فروش رفته است.

فعالان بازار می‌گویند مشتریان چینی با خرید تختال منطقه CIS با قیمت 375 تا 380 دلار در تن، cfr، که معادل 345 تا 350 دلار در تن فوب دریای سیاه است، احتمالا موافقت خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *