سبزپوشی بازار سرمایه در پایان بهمن/ شاخص فلزات اساسی بیش از 22 هزار واحد افزایش یافت

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 30 بهمن 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 4 هزار و 789 میلیارد تومان رسید و همچنین حقوقی‌ها 169 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. بر همین اساس، تراز پول خرد منفی 260 میلیارد تومان، مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید 73 درصد و در بخش فروش 82,4 درصد ثبت شد.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 359 (50 درصد) و تعداد نمادهای منفی 364 (50 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. همچنین در نیم ساعت آخر بازار تقاضا به شدت تقویت یافت به گونه‌ای که برای فردا انتظار بازار بهتری داریم. از طرفی، می‌توان گفت با دلار 48 هزار تومانی، افزایش بی‌سابقه تورم و رشد شدید قیمت محصولات شرکت‌های بورسی به تدریج تمام فعالان بورسی به این نتیجه می‌رسند که بازار ارزندگی بسیار بالایی دارد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 8 هزار و 610 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 533 هزار و 406 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات یک هزار و 941 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 476 هزار و 721 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 22 هزار و 436 واحدی، رقم یک میلیون و 123 هزار و 407 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«فملی»،«فخوز»،«نوری»،«شستا»،«حکشتی»و«فولاژ» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «وساخت»،«غشصفا»،«فولاژ»،«فسرب»و«ختراک» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «خزامیا»،«داسوه»،«زپارس»،«تکشا»و«وآذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *