نگرانی از تکرار روش های آزمون و خطا در دولت جدید

مدیرعامل وعضو هیات مدیره فولاد سفید دشت با انتقاد از صدور پیاپی دستورالعمل ها و بخشنامه های فولادی گفت:انتظار ما فعالان فولادی از دولت جدید این است که با تدوین سیاستی پایدارو با ثبات فرصت توسعه و برنامه ریزی پایدار را برای فعالان این حوزه فراهم کند نه اینکه دایما هر ساعت و هر روز یک سیاست جدید ابلاغ شود.

محمود ارباب زاده در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: با استقرار دولت جدید ، سیاستهای جدیدی برای اجرا ابلاغ می شود اما جای این سوال هست که آیا این سیاستها کارشناسی شده است و یا اینکه قرار است باز هم شاهد تغییرات مداوم باشیم.

وی تصریح کرد: شرایط تولید واقعا نیاز به یک حمایت 100درصدی از سمت دولت دارد نه اینکه هر آن و هر دم یکسری آیین نامه و دستورالعمل جدید ابلاغ شود و هر کدام از این بخشنامه ها نوعی سردرگمی برای فعالان صنعت فولاد ایجاد کند.

مدیرعامل فولاد سفید دشت گفت: باید یک روش مشخص و با ثبات در بخشنامه ها و سیاستهای فولادی ایجاد شود که حداقل تا یکسال پس از ابلاغ بخشنامه تغییر نداشته باشد و براساس آن واحدهای تولیدی بتوانند برنامه ریزی مدون و مشخصی را  داشته باشند.

ارباب زاده افزود: اگر دولت عجله و شتاب کند و کار کارشناسی دقیق انجام ندهد بعد بخشنامه و دستورالعمل های پیاپی صادر کند بطور قطع و یقین همان روند سابق که حاکمیت رانت و نابسامانی در طول زنجیره فولاد بود حاکم خواهد شد.

وی تصریح کرد: ثبات در سیاستها و دستورالعمل ها برای فولادسازان و فعالان فولادی حرف اول را در دولت جدید به ویژه وزیر جدید صنعت می زند و انتظارما این است که دولت جدید با توجه به شعارهایی که دارد بتواند این ثبات را دستکم در زنجیره فولاد پایداراعمال کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *