بورس همچنان روی مدار تعادل جلو می‌رود

بازار سرمایه امروز بر خلاف جهت روز گذشته حرکت کرد، اما به طور کلی متعادل به کار خود ادامه داد.

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه امروز بر خلاف روز گذشته حرکت کرد و در مسیر صعود حرکت کرد. این روزها که بازار با تعادل در حال حرکت است، سرمایه‌گذاران از سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز به سمت سهم‌های کوچک‌تر در حرکت‌اند و به این ترتیب، سهم‌های کوچک هم فرصتی به دست آورده‌اند تا رشدی متناسب با شاخص کل به کسب کنند. نماگر اصلی بورس تا پایان معاملات، هزار و 314 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 538 هزار و 507 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز سیر صعودی شبیه به شاخص کل داشت که تا انتهای معاملات 2 هزار و 591 واحد افزایش یافت و کار خود را در 469 هزار و 613 واحدی به پایان رساند. شاخص فلزات اساسی که در ابتدای معاملات سیر صعودی را در پیش گرفته بود، در ادامه، با افزایش عرضه، 2 هزار و 601 واحد افت کرد و در ارتفاع یک میلیون و 185 هزار و 809 واحد متوقف شد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «شستا»، «شبندر»، «ومدیر»، «غزر»، «ولکار»، «ثبهساز» و «ثامید» بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند. «کگل»، «شبندر» و «شپنا»بیشترین اثر مثبت و نمادهای «فولاد»، «وغدیر»، «ومعادن» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص داشتند. گروه‌های فرآورد نفتی، خودرو و فلزات اساسی هم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

امروز، اکثر نمادهای فولادی همرنگ شاخص گروه خود بودند و در این میان، «فپنتا»، «فولاد» و «فنورد» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. در گروه کانه فلزی، «کچاد» منفی و «کگل» مثبت بود و در بازار فرابورس، نماد «ذوب» افت قیمت را تجربه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *