قیمت ها در نیمه دوم سال ، با تولید بیشتر محصولات فولادی کاهشی می شود

مدیرعامل ونایب رئیس هیات مدیره صبا فولاد زاگرس گفت: با افزایش تولید محصولات فولادی در شش ماهه دوم ورفع محدودیتهای ناشی از تولید مانند برق و انرژی، در نیمه دوم سال نه تنها رشد قیمتی نخواهیم داشت بلکه شاهد ریزش قیمتها و اصلاح آنها خواهیم بود. 

علی محمد زمانی در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: درحال حاضر قیمت گذاری محصولات فولادی بر مبنای عرضه و تقاضا در بازار رسمی بورس کالا و در بازارسنتی و داد وستد تولید کنندگان و توزیع کنندگان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به قطعی برق ، طولانی شدن خاموشی ها و توقف طولانی مدت خطوط  تولید محصولات فولادی ، عرضه محصولات فولادی کاهش پیدا کرد و در پی آن قیمت ها رشد ده درصدی و حتی بیشتر داشت.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره صبا فولاد زاگرس تصریح کرد: قیمت محصولات فولادی کشور متناسب با قیمتهای جهانی تعیین می شود اما در صورت برطرف شدن محدودیتهای ناشی ازتولید (مثل قطعی برق و انرژی ) امیدواریم قیمت محصولات فولادی در شش ماهه دوم سال با عرضه بیشتر محصولات  روند قیمت ها کاهشی و اصلاح  شود.

زمانی با اشاره به تاثیر قیمت های جهانی بر قیمت محصولات فولادی داخلی افزود: تاثیر افزایش قیمت جهانی فولاد خام و محصولات فولادی در بازارهای جهانی را نمی توان نادیده گرفت زیرا هرگونه افزایش یا کاهش تاثیر مستقیم بر قیمت محصولات بازارهای داخلی دارد.

وی با اشاره به تاثیر قیمت ارز و دلار بر قیمت محصولات فولادی هم گفت : امیدواریم با اصلاح عرضه و افزایش تولید ، کاهش قیمت را در آینده نزدیک یعنی سه ماهه دوم شاهد باشیم و چنانچه قیمت ارز و یا قیمت های جهانی افزایشی شود دستکم می توانیم بگوییم دیگر عوامل تاثیر گذار بر افزایش قیمتها را  در خود هضم خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *