گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

ریزش قیمت ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ریزش قیمت ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، پس از آنکه فعالان بازار تحلیل کردند، با توجه به روند ثابت و نزولی قیمت قراضه، قیمت کویل ورق گرم به سقف رسیده و پس از این سقوط می‌کند، حالا خبر رسیده که قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا ریزش کرده است.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 58.19 دلار به ازای هر هاندردویت (یک هزار و 163.80 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این نرخ حاکی از افت 1.19 و 0.92 درصدی نسبت به روز و هفته قبل است. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت 58.89 و 58.73 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

البته شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات برای این محصول در بازه 55 تا 60 دلار به ازای هر هانردویت قرار دارند.

چشم‌انداز بازار

در همین حال، کاهش معاملات بازار کویل ورق گرم در هفته‌های اخیر با توجه به پیش‌بینی رکود اقتصادی خفیف در نیمه دوم سال و نزول احتمالی میزان تقاضا و قیمت‌ها، نگرانی فعالان بازار را در پی داشت.

از زمانی که بازار به بالاترین قیمت خود، یعنی 59.48 دلار به ازای هر هاندردویت در تاریخ 23 مارس (3 فروردین ماه 1402) رسید، بیش از سه هفته می‌گذرد که ما شاهد صعود قیمت این محصول از 31.91 دلار در تاریخ 21 نوامبر 2022 (30 آبان ماه 1401) بودیم. یک تحلیل‌گر بازار در این باره گفت: خریداران در نگرانی خرید محصول با احتمال کاهش ارزش در ماه‌های آینده، ذخایر محدودی از کویل ورق گرم را موجود دارند.

زمان آماده‌سازی محصول بین 6 تا 8 هفته باقی مانده است.

نقل قول روز

با این حال، یک تاجر مطرح کرد: کارخانه‌ها در تلاش هستند تا با کاهش حجم، قیمت‌ها را ثابت نگه دارند، این درحالی است که فعالان تمایلی به خرید ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *