تداوم سقوط شاخص کل در روزهای سرکشی دلار

با اینکه این روزها شاهد رشد قیمت دلار در بازار آزاد هستیم، شاخص کل در حال سقوط بیشتر است.

به گزارش فولادبان، این روزها قیمت دلار همچنان در حال افزایش و در یک قدمی 31 هزار تومان ایستاده است، اما شاخص کل به طور کلی خلاف جهت این روند در حال حرکت است و همچنان به سقوط خود ادامه می‌دهد. کارشناسان بازار سرمایه فرصت‌سوزی دولت برای احیای بازار سرمایه را نیروی دافعه آن خواندند و نبودن تقاضای زیاد در بازار را عامل دیگری برای کم‌جان شدن بورس می‌دانند.

در جریان معاملات روز جاری بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افت 4 هزار و 737 واحدی، به یک میلیون و 337 هزار و 616 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز در این افت با نماگر اصلی بازار هم‌قدم شد و با کاهش 2 هزار و 597 واحدی، رقم 361 هزار و 179 واحد را نشان داد. شاخص فلزات اساسی هم در افت امروز بازار سرمایه سهیم بود و با 542 واحد ریزش، به نقطه یک میلیون و 68 هزار و 757 واحدی رسید.

در معاملات روز جاری، نمادهای «فملی»، «کالا»، «شستا»، «بورس»، «انرژی 3»، «برکت» و «امین» فهرست نمادهای پرتراکنش را تشکیل دادند. نمادهای «کگل»، «شفن» و «نوری»، «شستا» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «شپدیس»، «فارس» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص داشتند.

امروز، نمادهای فولادی عمدتا متعادل بودند، اما «فنورد» افت قیمت بیشتری را تجربه کرد و این نمادها در کل حول محور صفر نوسان داشتند. نمادهای معدنی مانند «کچاد» و «کگل» هم تقریبا روز پر عرضه‌ای را طی کردند. نماد «ذوب» در معاملات فرابورس حول صفر درصد معامله شد و قرمز بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *