جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مناقشه فولادی انگلستان و آمریکا ادامه دارد

آن ماری ترولیان، وزیر بازرگانی انگلستان، در سفر به واشنگتن برای لغو تعرفه‌های دوران ترامپ تلاش می‌کند.

مناقشه فولادی انگلستان و آمریکا ادامه دارد اخبار فولاد

به گزارش پایگاه خبری فولادبان به نقل از پولتیکو، آن ماری ترولیان، وزیر بازرگانی انگلستان، در اولین سفر خارجی خود پس از تصدی این سمت در ماه سپتامبر، به واشنگتن می‌رود.

این تلاش نشان‌دهنده اشتیاق انگلستان برای توسعه روابط تجاری با شریک ترانس آتلانتیک خود است: یک توافق تجارت آزاد، حتی اگر جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده علاقه چندانی به پیگیری مذاکرات نداشته باشد.

اما انگیزه جدید همچنین خطر تحت‌الشعاع قرار گرفتن تحت‌الشعاع یک مناقشه تجاری جداگانه را دارد: تعرفه‌های موسوم به بخش 232 که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، بر فولاد و آلومینیوم به دلایل امنیت ملی وضع شد. دولت بایدن برای کاهش تعرفه‌ها با اتحادیه اروپا معامله کرد، اما تاکنون انگلستان کنار گذاشته شده است.

برخی گزارش‌ها در هفته گذشته مدعی شدند که امتناع واشنگتن از لغو تعرفه‌ها تلاشی برای تحت فشار قرار دادن لندن برای عدم انجام اقدامات عجولانه بر سر برگزیت، در بحبوحه آشفتگی بر سر روابط تجاری در ایرلند شمالی و خطر ناشی از آن برای صلح در این کشور است.

در داخل و اطراف دولت انگلستان این نگرانی وجود دارد که این ادعاها درست باشد.

گفته می‌شود که کاخ سفید ارتباط این دو موضوع را رد می‌کند، اما دولت ایالات متحده به درخواست برای اظهارنظر صریح پاسخ نداده است.

ترولیان در دیدار با کاترین تای نماینده تجاری آمریکا در روز سه‌شنبه و با جینا ریموندو وزیر بازرگانی ایالات متحده در روز چهارشنبه، برای برداشته شدن تعرفه‌ها تلاش خواهد کرد.

در داخل انگلستان، فشار برای انجام توافق فولاد در حال افزایش است. نیک توماس سیموندز، وزیر تجارت در سایه حزب کارگر، در نامه‌ای به ترولیان که توسط پولیتیکو دیده شد، از طرف مقابل خود خواست تا پیش از کریسمس توافقی را برای محافظت از مشاغل تولیدی منعقد کنند.

وی خاطرنشان کرد که فولادسازان اتحادیه اروپا پس از امضای توافق با بروکسل، «مزیت قابل توجهی» نسبت به آنها در انگلستان دارند و افزود: این وضعیت ضروری است زیرا مشتریان در ایالات متحده این موضوع را در برنامه‌های خود برای سال آینده لحاظ خواهند کرد. فولاد یک بخش اساسی برای اقتصاد ملی ما است و مشاغل و معیشت در سراسر انگلستان به آن وابسته است.

یک ایده این است که ترولیان با همتایان خود استدلال کند که حفظ تعرفه‌های فولاد در واقع چیزی است که صلح در ایرلند شمالی را به خطر می‌اندازد.

شانکر سینگهام، مشاور تجاری طرفدار برگزیت توضیح داد که انگلستان مشمول تعرفه‌هایی بر صادرات فولاد به اتحادیه اروپا است که بروکسل برای جلوگیری از دامپینگ سایر کشورها در قاره پس از اعمال تحریم‌های بند 232 توسط ترامپ اعمال کرد. درنتیجه توافق برگزیت، این بدان معناست که انگلستان تعرفه‌های فولاد وارداتی ایرلند شمالی را نیز پرداخت می‌کند.

در عمل، تعداد کمی باور دارند که این تعرفه‌ها پرداخت می‌شود؛ اما سینگهام استدلال کرد که این وضعیت تنش‌ها بر سر تجارت بین انگلستان و ایرلند شمالی را تشدید می‌کند که تهدیدی برای از هم پاشیدن توافق برگزیت است و انگلستان باید این تصویر را برای تیم بایدن توضیح دهد.

او گفت: اتحادیه اروپا و ایرلند به وضوح در نبرد سیاسی در واشنگتن پیروز شده‌اند، زیرا توانسته‌اند دولت آمریکا را در مورد چیزی متقاعد کنند که منطقی نیست.

اندرو بریجن، مدافع محافظه‌کار طرفدار برگزیت، بایدن را به مداخله در امور انگلستان متهم کرد و افزود: به دلیل اقدامات نادرست او، روابط ویژه دو کشور در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.

این مشاجره ممکن است به تنهایی مربوط به برگزیت نباشد، زیرا تولید یک موضوع مهم سیاسی در ایالات متحده است و بر ایالت‌های انتخاباتی مهم تأثیر می‌گذارد.

اما در میان ناظران تردیدی وجود ندارد که انگلستان باید پس از انجام معامله اتحادیه اروپا به راحتی از این روند پیروی می‌کرد. هولگر هسترمایر، کارشناس اختلافات تجاری در کینگز کالج لندن می‌گوید: بسیاری انتظار داشتند زمانی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا راه‌حلی برای مناقشه تعرفه‌های فولاد بیابند، انگلستان بتواند تقریباً به توافقی مشابه دست یابد.

موضوع فولاد برای این دیدار بسیار مهم خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors