گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – یکشنبه 14 اسفند ماه؛

شاخص کل بورس؛ سبز اما کم جان/ شاخص فلزات اساسی همچنان در کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 14 اسفند 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بورس تهران امروز از ابتدا تقریبا با تقاضای خوبی رو به رو بود و تقاضا همه نوع سهام – چه سهام‌کوچک تر و چه سهام بزرگ تر – بازار را در بر گرفته بود اما بعد از ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات، سهام بزرگ‌تر بازار با کمی فشار فروش رو به رو شدند و سهام پالایشی و فلزات اساسی حتی در محدوده‌های منفی نیز معامله شدند.

همچنین امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 69 هزار و 715 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 7 هزار و 40 میلیارد تومان را به ثبت رساند. از سوی دیگر، حقوقی‌ها یک هزار و 281 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. ناگفته نماند در دقایق پایانی تمام نقدینگی خرد ورود یافته به بازار، خارج شده و از فشار فروش روز گذشته نیز کاسته شد.

علاوه بر این، در چند هفته اخیر با توجه به رشد سریع شاخص کل از کف کانال 1.5 میلیون واحدی و ثبت بازده حدوداً 20 درصدی در اواخر بهمن ماه، افت نسبی قیمت‌‎ها در روزهای پیش رو دور از انتظار نيست. بر همین اساس، تعداد نمادهای مثبت 337 نماد ( 51 درصد) و تعداد نمادهای منفی 324 نماد ( 49 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 7 هزار و 730 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 795 هزار و  واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 4 هزار و 571 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 537 هزار و 563 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 5 هزار و 725 واحدی، رقم یک میلیون و 354 هزار و 676 واحد را نشان داد.

نمادهای «کگل»،«رمپنا»،«وغدیر»،«خودرو»،«فارس»،«وبملت»و«کچاد» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «فسپا»،«فاذر»،«چدن»،«شیراز»و«کماسه» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «فسبزوار»،«کهمدا»،«غالبر»،«بدرخش»و«دروز» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *