جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 خرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ادامه افزایش قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی

به گزارش فولادبان،قیمت سنگ‌آهن حمل شده از راه دریا در روز سه‌شنبه 19 مه همچنان صعودی ماند که به سبب افزایش چشمگیر در قیمت فولاد و حجم بالای معاملات محصولات فولادی بود.

شاخص‌های FASTMARKETS از قیمت سنگ‌آهن، نرخ سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 62 درصدی، cfr کینگدائو را 98.36 دلار در تن نشان می‌دهد که 1.52 دلار رشد داشته است. همچنین قیمت سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 62 درصدی با آلومینای پایین 1.46 دلار، سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 58 درصد درجه بالای پرمیوم 3.45 دلار و سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 62 درصدی برزیلی 1.50 دلار گران شده‌اند.

منابع مطلع به Fastmarkets گفته‌اند که دلیل گران شدن سنگ‌آهن در روزهای اخیر، تقاضای بالا در سطح چین بوده است.

یک منبع تجاری در سنگاپور هم خبر داد که کاهش موجودی انبارها و افزایش قیمت محصولات فولادی، بر گران شدن سنگ‌آهن تأثیر گذاشته است. ضمن آن که کارخانجات فولادی در شرایطی که حجم معاملات بالا است حاضر نیستند تولید خود را کاهش دهند.

به گزارش فولادبان، یک منبع تجاری در جنوب چین هم به Fastmarkets خبر داده که معاملات روزانه فولاد در بخش ساخت‌وساز چین به 309 هزار و 300 تن در روز دوشنبه رسید که بالاترین سطح در ماه جاری میلادی بوده و نسبت به دوشنبه هفته قبل 30.6 درصد بیشتر شده است.

در مرکز تجارت سنگ‌آهن پکن 170 هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 65 درصد Carajas  به قیمت 115.5 دلار در تن، cfr، برای تحویل در ماه مه عرضه شد.

روز سه‌شنبه سنگ‌آهن ریزدانه Pilbara Blend به قیمت 708 تا 727 یوآن در هر تن (wet tonne) در استان شانگدونگ و شهر تانگشان چین معامله شد که نسبت به قیمت‌های روز دوشنبه (715-704 یوآن) رشد نشان می‌دهد. این قیمت معادل حدود 91.45 تا 94 دلار در تن در بازار محموله‌های دریایی است.

در بورس کالای دالیان هم بیشترین معامله آتی سنگ‌آهن، مربوط به ماه سپتامبر، به قیمت 711 یوآن در تن (100 دلار) رقم خورد که 19.50 یوآن بالاتر از قیمت‌های پایانی معاملات دوشنبه بود.

بازار سنگ‌آهن برزیلی

مارسلو ریبرو مدیرعامل کارخانه تولیدکننده سنگ‌آهن برزیل Companhia Siderúrgica Nacional (CSN) اعلام کرد که این شرکت انتظار دارد 32 میلیون تن سنگ‌آهن در سال 2020 صادر کند.

این شرکت قصد دارد پس از کاهش چشمگیر تولید در سه‌ماهه اول 2020، در ماه‌های باقیمانده از سال تولید خود را افزایش دهد. ریبرو گفته که هدف‌گذاری تولید این شرکت در سال جاری میلادی به علت بارندگی‌های شدید و تأخیر در صدور مجوزهای بهره‌برداری از معادن جدید، 10 درصد کمتر شده است.

CSN دومین صادرکننده بزرگ سنگ‌آهن برزیل پس از شرکت Vale است. CSN در سال 2019 بالغ بر 34.9 میلیون تن سنگ‌آهن فروخت.

از سوی دیگر، شرکت معدنی برزیلی Vale فعالیت در پایانه بندری Teluk Rubiah Maritime Terminal (TRMT) در مالزی را که یک مرکز توزیع سنگ‌آهن است آغاز کرده است. فعالیت در این پایانه از 24 مارس به علت بحران کرونا متوقف شده بود.

Vale اعلام کرده که بازگشایی فعالیت در بخش TRMT بر برنامه تولید سنگ‌آهن این شرکت برای سال 2020 که اکنون 310 تا 330 میلیون تن است تأثیر نخواهد گذاشت.
شاخص Fastmarkets از قیمت سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 62 درصد، cfr کینگدائو در 18 مه، رقم 96.84 دلار را نشان می‌دهد که نسبت به قیمت 93.65 دلار 15 مه رشد داشته است. بالاترین قیمت این شاخص در سال جاری میلادی مربوط به 17 ژانویه و با رقم 97.58 دلار بود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors