بازاریابی صادراتی ایران تحت تاثیر مسائل سیاسی

برای شمش فولادی استاندارد وجود ندارد

حسین کهزاد در گفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: من فکر نمی کنم مشکل صادرات محصولات فولادی در بازاریابی باشد مسئله اصلی در بازاریابی صادراتی وضعیت سیاسی کشور است.

وی ادامه داد: در واقع مصرف کنندگان جهانی تمایل زیادی به خرید از ایران ندارند و علت این عدم تمایل بیشترموانع سیاسی است که فعالیت بازرگانان و تجار اقتصادی کشورمان را در آن سوی مرزها با مشکل مواجه کرده است والا بنظر من مشکل خاصی از طرف تجار وجود ندارد.

مدیرعامل صنعت فولاد شادگان تصریح کرد: در بازار جهانی و منطقه خرید از ایران با توجه به تحریم ها مشکلات خاص خود را دارد و خریداران هم از این شرایط اغلب سوءاستفاده می کنند بنابراین مشکل بازاریابی به فولاد سازان و تجار حوزه صنعت فولاد بر نمی گردد بلکه علت اصلی شرایط تحمیلی بر کشور است که صادرات کشور را با مشکلات همیشگی مواجه کرده است.

کهزاد گفت : تا زمانی که شرایط تحریمی بر کشور حاکم هست فعالیت بازرگانان حوزه فولاد در بازاریابی و صاردات محصولات فولادی با دشواری انجام می گیرد اما اگر بازار یکسان و با ثباتی وجود داشته باشد می توان گفت بازرگانان می توانند راندمان بالاتری برای رسیدن به جایگاه واقعی صنعت فولاد در دنیا داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال فولادبان مبنی بر اینکه عموما قیمت های منطقه ای هم پایین تر از قیمتهای جهانی است گفت : مسائل سیاسی و تحریم ها در قیمت های منطقه ای هم اثرخود را گذاشته است وهمسایگان و کشورهای منطقه هم با علم به این موضوع محصولات فولادی را با قیمت پایین تراز ایران خریداری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر طرفدارترین مطالب