صادرات فولاد ترکیه طی 8 ماه اول 2021 از رقم 2020 فراتر رفت

صادرات فولاد ترکیه در هشت‌ماهه اول سال 2021 از مجموع صادرات فولاد در سال 2020 فراتر رفت و به 13.2 میلیارد دلار رسید.

به گزارش فولادبان،بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار خبرگزاری آناتولی (AA) از صادرکنندگان ترک در منطقه اژه جمع‌آوری کرده است، میزان کل صادرات فولاد ترکیه در سال گذشته 12.6 میلیارد دلار بوده است.

در سال 2021، سرمایه‌گذاری جهانی فولاد نیز به طور مستقیم به صادرات فولاد ترکیه کمک کرد. این بخش که همچنان به شکسته شدن رکوردها به صورت ماهانه ادامه می‌دهد، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 69 درصد افزایش را در دوره ژانویه تا آگوست ثبت کرده است.

اسپانیا مقصد نخست صادرات فولاد ترکیه را به خود اختصاص داد. صادرات ترکیه به این کشور اروپایی با افزایش 117 درصدی به 865.7 میلیون دلار رسید.

رژیم صهیونیستی با 830 میلیون دلار و ایتالیا با 757.5 میلیون دلار در رتبه‌های دوم سوم مقاصد صادرات فولاد ترکیه قرار گرفتند.

یالچین ارتان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فلزات آهنی ترکیه گفت که پس از شوک اولیه همه‌گیری کرونا، صادرات فولاد ترکیه با افزایش تقاضا از نوامبر 2020 به بعد رونق یافت.
وی گفت: ما انتظار داریم 23 تا 24 میلیون تن فولاد به ارزش 20 تا 22 میلیارد دلار در سال 2021 صادر کنیم.

ارتان با یادآوری این که رشد ترکیه در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی 21.7 درصد است، همچنین گفت که صنعت فولاد ترکیه در مدت مشابه 34 درصد رشد کرده است.
این مقام مسئول با بیان این که صادرات فولاد پس از خودروسازی در ماه آگوست در رتبه دوم قرار دارد، گفت: صنعت فولاد سهم 12 درصدی در کل صادرات ترکیه را به خود اختصاص داده است. تولید فولاد خام ترکیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش یافته و به 23 میلیون تن رسیده است. اگر با همین نرخ ادامه دهیم، معتقدم به 40 میلیون تن تولید فولاد خواهیم رسید.

ارتان همچنین افزود که قیمت فولاد به دلیل هزینه مواد اولیه افزایش یافت و تأکید کرد که قیمت‌ها از سه‌ماهه سوم کاهش‌یافته و انتظار می‌رود که تا پایان سال به همین ترتیب باقی بماند.

وزیر تجارت ترکیه هم اخیراً اعلام کرد که صادرکنندگان ترک بهترین فروش خود را در ماه آگوست به دست آورده‌اند، در حالی که فروش خارجی 12 ماهه این کشور به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است.

صادرات ماه گذشته ترکیه 52 درصد افزایش یافت و به 18.9 میلیارد دلار (156 میلیارد لیر) رسید، زیرا در بهار سال گذشته شیوع بیماری کرونا به تجارت با بزرگترین شرکای آنکارا ضربه وارد کرده بود.

این رقم همچنین نشان‌دهنده افزایش 43 درصدی نسبت به آگوست 2019 است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *